20 Ocak 2016 Çarşamba

İşleme Göre Problem Kurma

İlk dersimizde hayat bilgisi ile başladık. Hayat bilgisinden ev kuralları ve ailedeki bireylerin görevleri konusuna çalıştık. Öğrencilerime evlerindeki kurallar hakkında sorular sordum. Bu kuralları kimlerin ve nasıl oluşturduğunu, uyulmadığı zaman neler olabileceği konusu üzerinde konuştuk. Morpakampüsten konuyu çalıştık. Kuralları oluştururken aile bireylerinin hepsinin fikrini söyleyerek bu kurallara katkı sağlaması gerektiğini kavramaya çalıştık. Kitabımızdaki metni okuyup kuralların nasıl oluşturulduğunu öğrendik. Öğrencilerime bu akşam aile bireyleriyle beraber bu kurallar hakkında sohbet etme görevi verdim. Öğrencilerim ajandalarına görevlerini yazdılar. Yarın konuya çalışmaya devam edeceğiz.

İkinci dersimizde hayat bilgisinden ev kuralları, aile bireylerinin görev ve sorumlulukları ile ilgili çalışma kağıdı üzerinden etkinlikler yaptık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizin bir kısmında işleme göre problem kurma çalışmalarına başladı. Türkçe dersinde nasıl ki okuduğunu anlama ve okuduğu metinleri analiz etme, cümle anlamı ve paragraf anlamı üzerinde çok fazla durup çok farklı çalışmalar ile öğrencilerimizin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik konular üzerinde çalışıyorsak, matematikte de sayı kavramı ve sayılar arası ilişkiler ile problem kurma becerisi üzerinde çalışacağız. Problem kurma becerisi sentez ve analiz düzeyine hitap ettiği, Türkçe kazanımlarından biri olan noktalama ve yazım kurallarına uygun olarak cümle kurma, düşüncelerini belirtme ilişkili olduğu için çok fazla üstünde duracağım.

 Öğretmen arkadaşlarımıza tavsiyem; matematikte sayı kavramı üzerinde çok zaman harcayıp sayılar arasındaki ilişkileri farklı etkinlikler ile öğrencilerinize kavratmaya çalışınız. Ritmik sayma, büyük ve küçük ilişkisini, tahmin becerisini geliştirebilirseniz 4 işlem çok çabuk öğretilir. Problem çözme ve özellikle problem kurma becerisini öğrenen öğrenci matematiğe hakim olur. Diğer konuların öğretimi çok kolay kalır artık. Matematikteki bazı teorik bilgilerin mesela geometrik cisimlerin özelliklerini öğrenme gibi konuların üzerinde çok durmam. Zaten bu  tür konular sürekli ilerleyen sınıflarda öğretilecek konulardır. Aynı şekilde Türkçeden dil bilgisi konularını çok yüzeysel geçerim. İsmin halleri, çoğul - tekil, sıfat, zamir, zarf vs. bunları ilkokulda vermeyi düşünmüyorum açıkcası. Bu konularda aynı şekilde ortaokulda ve lisede hatta üniversite eğitiminde dahi öğretilen konular. :) Ben bu konuların öğrencinin düşünme becerisine katkı sağlayacağını pek düşünmüyorum. Mesela; karışık olarak verilen cümlelerden anlamlı bir bütün oluşturabilen, verilen kısa bir paragrafı kaldığı yerden devam ettirebilen, okuduğu bir metni hece, kelime, cümle ve paragraflar yönünden analiz edebilen öğrenciler için ismin halleri vs. çocuk oyuncağıdır. Bu bahsettiğim konular çok zordur. Fakat öğrencilerimizin düzeylerinde işlemler ve okuma metinleri ile bu konuları verebilirsek ve bu konuları anlatırken somutlaştırabilirsek hepimizin istediği öğrenci profilini yakalayabiliriz.

Dördüncü dersimizin kalan zamanında kitap değişimi yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Sağlık Mutluluktur şiirine çalışmaya devam ettik. Konuyla ilgili soru cevaplar yaptık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri yapmaya devam ettik.

Son dersimizde serbest çalıştık. Satranç oynadık sudoku çözdük. Sudoku çözmekte sıkıntı yaşan öğrencilerime bireysel olarak yardımcı oldum. Sudoku çalışmalarına serbest etkinlik derslerinde devam edeceğiz.
Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile matematik kursu yaptık. Çarpma işleminin özellikleri ile ilgili çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık. 1 ve 0 ile çarpma, çarpanların yer değiştirmesi konularına çalıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder