5 Şubat 2017 Pazar

Yaratıcı Drama (Kendini Tanıma)



Tema: Kendini tanıma
Kazanımlar:
*İçinde bulunduğu grupla iletişim kurabilme
*Bireysel özelliklerini tanır.
*Dikkatini kişi, nesne, durum vb. üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Tuvalet kağıdı, müzik

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğretmenin komutuyla beraber yürüyerek ısınma çalışması başlar. Öğretmen öğrencilerden; çamurda, sırtında yük varmış gibi, sıcak kumlarda, yürümeye yeni başlamış bebek gibi, topallayarak, buz üzerinde, robot gibi, cam kırıklarının üzerinde, pisliklerin arasında, ezilmiş domateslerin üzerinde, ayaklarında topuklu ayakkabı ile, huzurlu, korkmuş, neşeli, sinirli vb. şekillerde yürümelerini ister.

1) Hop! Hey! Breh!
         Öğrenciler sınıfın ortasında büyük bir daire olurlar. Her öğrenci olduğu yerde sağına döner. Öğrenciler arasında yeterli mesafe olmalıdır. Daire halindeki öğrenciler yürümeye başlarla. Yürüyüş belli bir ritim yakaladıktan sonra öğretmen Hop! diye bağırdığında öğrenciler havaya zıplayıp yürümeye devam ederler. Öğretmen birkaç denemeden sonra Hey! diye bağırınca öğrenciler oldukları yerde geri dönüp ters yönde yürümeye devam ederler. Birkaç denemeden sonra öğretmen Breh! diye bağırır. Öğrenciler bu sesi duyduktan sonra tam bir dönüş yaparlar ve aynı yönde yürümeye devam ederler. Bu denemeden sonra öğretmen komutları karışık olarak verir. Grup 3 kez art arda hata yapmadığında kendilerini alkışlar.

2) Ping - Pong
         Öğrenciler daire olacak şekilde dizilirler. Ebe ortaya geçerek parmağıyla işaret ettiği kişiye “ping” ya da “pong” der. Ebe işaret ettiği kişiye ismiyle beraber “ping” derse işaret edilen kişi kendi solundaki kişinin ismini 3 saniyede söylemelidir, “pong” derse sağındaki kişinin ismini söylemelidir. Yanlış söylerse ebe olarak ortaya geçer. Ebe uzun süre ortada kalınca ya da herkesin kendi yanındakinin ismini ezberlediğini düşünüp yer değiştirmelerini istediğinde “ping –pong” diye bağırır. “Ping –pong” dendiğinde herkes yer değiştirmek zorundadır.

3) Tuvalet Kağıdı
         Öğrenciler sınıfında ortasında daire şeklinde dizilip otururlar. Öğretmen öğrencilere bir rulo tuvalet kağıdını verir ve sırayla istedikleri kadar tuvalet kağıdını almalarını ister. Herkes kağıtları aldıktan sonra öğretmen karışık olarak öğrencilerden koparttıkları kağıt parçaları kadar kendi haklarında bir şeyler söylemeleri ister.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         * Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her gruba canlandırmaları için konuları verir. Öğrencilere çalışmaları için süre verilir ve çalışmalarını sunarlar.
1.Grup: Elif evde tek başına televizyon izliyor. Mutfaktan bir ses geliyor. Mutfaktaki pencerenin zorlandığını hissediyorsun. Hemen polisi aramak istiyorsun ama evdeki tek telefon mutfakta duruyor.
2.Grup: Murat sabaha karşı evine geliyor. Bütün gece fazladan çalıştığı için o kadar yorulmuştur ki hemen eve girip kendini banyoya atmak istiyor. Kapının önünde ceplerini karıştırırken anahtarını kaybettiğini fark ediyor.
3.Grup: Aynur öğretmenini dinlemeye çalışıyor. Öğretmen yarın girecekleri çok önemli bir sınav için ipuçları veriyor. Ancak Aynur dün gece çok geç yatmıştır ve öğretmenini dinlemekte zorlanmaktadır.
4.Grup: Serkan kütüphane ders çalışıyor. Birdenbire aklına dün yaşadığı çok komik bir olay geliyor. Gülmeye başlıyor ve kahkahalar atmaya başlıyor. Boğulacak gibi oluyor. Çevresindeki insanlar kendisine kötü kötü bakmaya başlıyorlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilere çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur.
*Öğretmen öğrencilere tahtaya yapılan çalışmaları ile ilgili öğrencilere bir resim yapacaklarını söyler. Yapılan çalışmanın hedefleri dikkate alınarak her öğrenci teker teker tahtaya çıkarılarak yapılan resme katkıda bulunması sağlanır.
*Öğrencilere birer kağıt verilir. Her öğrenci kağıda yüzü için birer daire çizer. Bu yüze o gün yapılan çalışma hakkında kendisini nasıl hissediyorsa duygusunu yansıtır. Çalışma sonunda aynı olan duygular bir arada toplanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder