Tema: Kendini tanıma
Kazanımlar:
*İçinde
bulunduğu grupla iletişim kurabilme
*Bireysel
özelliklerini tanır.
*Dikkatini
kişi, nesne, durum vb. üzerinde yoğunlaştırır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Tuvalet kağıdı, müzik
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğretmenin komutuyla
beraber yürüyerek ısınma çalışması başlar. Öğretmen öğrencilerden; çamurda,
sırtında yük varmış gibi, sıcak kumlarda, yürümeye yeni başlamış bebek gibi,
topallayarak, buz üzerinde, robot gibi, cam kırıklarının üzerinde, pisliklerin
arasında, ezilmiş domateslerin üzerinde, ayaklarında topuklu ayakkabı ile,
huzurlu, korkmuş, neşeli, sinirli vb. şekillerde yürümelerini ister.
1)
Hop! Hey! Breh!
Öğrenciler
sınıfın ortasında büyük bir daire olurlar. Her öğrenci olduğu yerde sağına
döner. Öğrenciler arasında yeterli mesafe olmalıdır. Daire halindeki öğrenciler
yürümeye başlarla. Yürüyüş belli bir ritim yakaladıktan sonra öğretmen Hop!
diye bağırdığında öğrenciler havaya zıplayıp yürümeye devam ederler. Öğretmen
birkaç denemeden sonra Hey! diye bağırınca öğrenciler oldukları yerde geri
dönüp ters yönde yürümeye devam ederler. Birkaç denemeden sonra öğretmen Breh!
diye bağırır. Öğrenciler bu sesi duyduktan sonra tam bir dönüş yaparlar ve aynı
yönde yürümeye devam ederler. Bu denemeden sonra öğretmen komutları karışık
olarak verir. Grup 3 kez art arda hata yapmadığında kendilerini alkışlar.
2)
Ping - Pong
Öğrenciler
daire olacak şekilde dizilirler. Ebe ortaya geçerek parmağıyla işaret ettiği
kişiye “ping” ya da “pong” der. Ebe işaret ettiği kişiye ismiyle beraber “ping”
derse işaret edilen kişi kendi solundaki kişinin ismini 3 saniyede
söylemelidir, “pong” derse sağındaki kişinin ismini söylemelidir. Yanlış
söylerse ebe olarak ortaya geçer. Ebe uzun süre ortada kalınca ya da herkesin
kendi yanındakinin ismini ezberlediğini düşünüp yer değiştirmelerini
istediğinde “ping –pong” diye bağırır. “Ping –pong” dendiğinde herkes yer
değiştirmek zorundadır.
3)
Tuvalet Kağıdı
Öğrenciler
sınıfında ortasında daire şeklinde dizilip otururlar. Öğretmen öğrencilere bir
rulo tuvalet kağıdını verir ve sırayla istedikleri kadar tuvalet kağıdını
almalarını ister. Herkes kağıtları aldıktan sonra öğretmen karışık olarak
öğrencilerden koparttıkları kağıt parçaları kadar kendi haklarında bir şeyler
söylemeleri ister.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
* Doğaçlama:
Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her gruba canlandırmaları için
konuları verir. Öğrencilere çalışmaları için süre verilir ve çalışmalarını
sunarlar.
1.Grup: Elif evde tek başına televizyon
izliyor. Mutfaktan bir ses geliyor. Mutfaktaki pencerenin zorlandığını
hissediyorsun. Hemen polisi aramak istiyorsun ama evdeki tek telefon mutfakta
duruyor.
2.Grup: Murat sabaha karşı evine geliyor.
Bütün gece fazladan çalıştığı için o kadar yorulmuştur ki hemen eve girip
kendini banyoya atmak istiyor. Kapının önünde ceplerini karıştırırken
anahtarını kaybettiğini fark ediyor.
3.Grup: Aynur öğretmenini dinlemeye
çalışıyor. Öğretmen yarın girecekleri çok önemli bir sınav için ipuçları
veriyor. Ancak Aynur dün gece çok geç yatmıştır ve öğretmenini dinlemekte
zorlanmaktadır.
4.Grup: Serkan kütüphane ders çalışıyor.
Birdenbire aklına dün yaşadığı çok komik bir olay geliyor. Gülmeye başlıyor ve
kahkahalar atmaya başlıyor. Boğulacak gibi oluyor. Çevresindeki insanlar
kendisine kötü kötü bakmaya başlıyorlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilere çalışmalar hakkında duygu
ve düşünceleri sorulur.
*Öğretmen öğrencilere tahtaya yapılan çalışmaları
ile ilgili öğrencilere bir resim yapacaklarını söyler. Yapılan çalışmanın
hedefleri dikkate alınarak her öğrenci teker teker tahtaya çıkarılarak yapılan
resme katkıda bulunması sağlanır.
*Öğrencilere
birer kağıt verilir. Her öğrenci kağıda yüzü için birer daire çizer. Bu yüze o
gün yapılan çalışma hakkında kendisini nasıl hissediyorsa duygusunu yansıtır.
Çalışma sonunda aynı olan duygular bir arada toplanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder