27 Şubat 2017 Pazartesi

Deyimler - Spor Kültürü

İlk dersimize hafta sonu yapılan çalışmaların değerlendirmesi ile başladık. Kısa bir rehberlik çalışmasından sonra bireysel olarak matematikten verdiğim alıştırmalar ve problemler çalışmasının kontrolünü yaptık.

İkinci dersimizde Türkçe çalışmaları hakkında rehberlik çalışması yaptık. Özellikle okuduğunu anlama ve soruları yorumlama gücünün gelişmesinin kitap okumaya bağlı olduğunu konuştuk. Kitap okuma ile ilgili yapılması gerekenleri belirledik. Geçtiğimiz hafta kitap okuma ile ilgili bazı öğrencilerimizin sorunu olduğunu görmüştük. Zaman zaman sınıfta okuma saatleri yapıyoruz fakat akşamları mutlaka en az 15 - 20 dakikasını öğrencilerimiz okuma saati olarak ayarlamaları gerekmektedir.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde deyimler konusunu çalıştık. Geçen sene bu konuyu detaylı olarak işlememiştik. Atasözleri konusunu geçtiğimiz günlerde işledik. Atasözleri ile ilgili hikaye çalışmalarımız zaman zaman devam etmektedir. Konuya tahtaya yazdığım üç deyim ile ilgili öğrencilerimden fikirler aldım. Tabi bazıları gerçek anlamını bazıları mecazi anlamlarını söyledi. Daha sonra bu deyimleri cümle içinde kullanarak tekrardan yorumlamaya çalıştık. Anlamlarını tahmin ettik ve sözlükten bulup karşılaştırdık. Bu deyimlerin gerçek anlamı olarak görsel çizme (klasik etkinliktir) çalışması yaptık. Bu konu düzenli olarak kitap okuyan okuduğunu çabuk kavradığını gösteren bir konudur. Sonuçta kitap okuyan öğrencinin yorumlama gücü gelişir, kelime hazinesi zengindir. Düzenli kitap okuyan öğrencilerimizden deyimler ile ilgili çok güzel cümleler geldi. Kitap okumada sorunu olan öğrencilerin maalesef çok basit düşünceleri olmaktadır. Kurdukları cümlelerden bu hemen anlaşılıyor. Kitap okumanın önemiyle konuyu sürekli ilişkilendirmeye çalıştım. Daha sonra hazırladığım sunumla deyimleri görseller ile ilişkilendirip mecazi anlamının ne olabileceğini konuştuk. Defterimize görsel etkinlik yaptık ve konuyla ilgili not tuttuk. Bugün ev çalışması için verdiğim etkinliğe başlamadan önce mutlaka defterden tekrar çalışmasının yapılması gerekmektedir.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematikten tekrar çalışması yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliklerin hepsi tamamlandı. Bölme işlemi ile ilgili problem çalışmalarına ilerleyen günlerde devam edeceğiz. Yeni konulara başlayacağız.

Son dersimizde spor kültürü ile ilgili çalışma yaptık. Geçtiğimiz hafta spor eğitimine naısl hazırlanılması gerektiğini açıkca konuşmuituk. Havaların ısınmasıyla beraber son dersleri dışarıda yapacağımızı ve diğer dersler kadar önemli olduğunu vurgulamıştık. Hiçbir zaman öğrencilere top verip veya serbest oynayın diyen birisi değilimdir. Dengeli beslenme ile birlikte yapılan doğru spor eğitimi vücudun fiziki yapısı için çok önemlidir. Bu derse ciddi bir şekilde devam edeceğimizi açıkca öğrencilerimize belirttim. Bunun faydasını da konuştuk. Hafta için yapacağımız düzenli spor eğitimi ve hafta sonu yapılan tekvando çalışması ile öğrencilerimizin yıl sonuna kadar vücutlarının belli bir şekle gireceğini düşünüyorum.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz değerlendirme çalışmasına katıldılar. Yaptığım değerlendirme çalışmasını etkinlikler sayfasına yükledim. Soruların içeriğinin büyük bir kısmı morpakampüsten alınmıştır. (morpakampüsün ara değerlendirme sınavları) (Morpakampüsün interaktif eğitim dışında kitaplarıyla piyasaya girmesi gerektiğini düşünüyorum. :)) Bazı sorularda sınıfın düzeyine göre değişiklik yaptım. Morpakampüsten aldğım sorular önceden ev çalışması olarak verilen sorulara benzer sorulardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder