13 Şubat 2017 Pazartesi

Ses - Bölme İşlemi Kavramı

İlk dersimize hafta sonu yapılan çalışmaların tekrarı ve kontrolü ile başladık. Fen bilimleri ve hayat bilgisi etkinliklerinin kontrolünü yaptık. Matematikten verdiğim problemlerin çözümlerini deftere yapılması gerekiyordu. Bireysel olarak defter kontrolünü yaptık. İkinci dersimizin bir kısmında tekrar çalışmlarımız devam ettik.

İkinci dersimizin kalan zamanında, üçüncü ve dördüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Ses konusuna giriş yaptık. Morpakampüsten sesin hayatımızdaki önemi konusunu çalışıp defterimize aşama aşama soru cevaplar yaparak not tuttuk. Daha sonra sesin oluşumu ile ilgili uygulama çalışması yaptık. Uygulama çalışması etkinlikler sayfası fen bilimleri bölümündedir. Ses konusunun hepsi bitince defterin görsellerini paylaşacağım. Aşama aşama uygulama çalışmalarıyla beraber konuyu çalışmaya devam edeceğiz. Uygulma sonuçlarının not tuttuk.

Öğleden sonraki ilk dersimizde yarın hayat bilgisinden çalışacağımız konuyla ilgili olan "denemeye değer" konusunu çalışacağımız için öğrencilerimize bugün okuyup çalışmaları adına Edison un hayatı ve buluşlarıyla ilgili çalışma verdim. "Ünlüler İle Bir Gün" etkinliğimiz ile de ilgili olan bu çalışmanın devamında insanlığa faydalı olan kişilerin hayatını araştırma etkinliğini de önümüzdeki günlerde yapacağız. Kalan zamanımızda Türkçeye başlayacaktık fakat davranışlar konusunda rehberlik çalışması yapmak zorunda kaldık.

Son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Verilen bir resmi uygun yöntemler ile çizme çalışması yaptık. Öğrencilerimiz çalışmalarını bitirmediler. Bu yüzden çalışmaya devam edeceğiz. Etkinliği çalışma bitince paylaşacağım.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile bölme işlemine çalıştık. Bireysel çalışma adına okul çıkışında bu konuyu vermek istedim. Geçen sene bölme kavramını vermiştim. Arada sırada alıştırmalar olarak da bölme işlemini çalışıyorduk. Fakat bugün aşama aşama bölme işleminin nasıl yapılması gerektiğini çalıştık. Hazırladığım sunum yardımı ile konuyu alıştırmalar üzerinden çalıştık. Yapamayn öğrencilerimizle bireysel olarak çalıştık. Biraz bölme işleminin oturması zaman alacak.

Sayı ve dört işlem becerisi ilkokul için çok önemlidir. Ortaokulda ve lisede maalesef dört işlemde sıkıntı yaşayan öğrencilerin olduğunu biliyoruz. İlkokulda benim için matematik dersinin olmazsa olmazı sayı becerisi ve dört işlemdir. Bütün seneyi bunlara ayırsam bile diğer konuları işlemediğim için sıkıntı yapmam kendime. Sonuçta diğer konular aşama aşama ortaokulda terardan verilecek konulardır. Fakat dört işlem becerisi için aynı şeyi söyleyemeyiz. Ortaokula geçen bir öğrenci matematikten sayı sayma becerisini ve dört işlemi adı gibi bilsin gerisinin geleceğini düşünüyorum.

Fen bilimlerinden yeni üniteye geçmiş olmam gerekiyordu. Ses konusunu ikinci dönme bırakmamın sebebi tekrar çalışmalarına ve işlenilen üniteler ile ilgili soru çözme etkinliklerine yer vermemdi. Geçtiğimiz haftada tekrar çalışmalarına ayırdım. Bu yüzden bu hafta ses konusuna başladık. Ders kitabı konuyu bütün olarak aldığı için morpampüsün konu ayrımına göre çalışmamızı yapmaya devam edeceğiz.

Türkçeden okuma - anlama - kendini ifade etme ve yazı yazma çalışmları üzerinde bu sene çok duruyorum. O yüzden adıl, fiil vs. dil bilgisi konularına girmiyorum. Girmeyi çok düşünmüyorum. Amacım okuduğunu anlama ve kendini ifade etme becerisi kazanmadır. Verdiğim çalışmalar bu kazanımlar üzerine kurulmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder