14 Şubat 2017 Salı

Ses Şiddeti - Bölme İşlemi

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Ev çalışması olarak Edison un hayatını vermiştim. "Denemeye Değer" konusunu bu metin üzerinden çalıştık. Öncelikle konuyu soru cevaplar yaparak anlamaya çalıştık. Sabır ve çaba göstermenin başarı üzerindeki önemi üzerinden durduk. Edison'un hayatını okuduk ve okuduğunu anlama çalışması yaptık.

İkinci dersimizin bir kısmında hayat bilgisi defterine çalıştığımız konu ile ilgili kısaca not tuttuk. Kalan zamanımızda fen bilimlerinden dün çalışmaya başladığımız ses konusunun tekrarını yaptık. Kalazan zamanımızda ve üçüncü dersimize ses şiddeti ve uzaklık arasındaki ilişkiyi çalıştık. Uygulamalar yaptık konuyla ilgili. Morpakampüsten konuyu çalışıp defterimize görsel etkinlik yaptık. Konuyla ilgili not tuttuk.

Dördüncü dersimizde dün çalışmaya başladığımız görsel etkinliği tamamlamaya çalıştık. Kuru boya ile resim yapma çalışması üzerinde durduk. Çizimlerde ve boyama çalışmasını yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğini konuştuk. Öğrencilerime bireysel olarak yardımcı olmaya çalıştım. Özellikle silgili kullanmama ve boyama çalışmasını yaparken boyaların birbirine karıştırılarak  çalışmaya devam edilmesinin üzerinde durduk. Silgi kullanımızı en aza indirmeye başardık. Fakat çizimlerde hala sıkıntılı olan öğrencilerimiz var. 1. sınıfa başladığımız andan itibaren resim yapma ve boyama ile ilgili yanlış çalışmaları hala düzeltme ile uğraşıyoruz.

Öğleden sonraki iki dersimizde bölme işlemi kavramı üzerinde çalışmalar yaptık. Dün ikinci grup öğrencilerimiz ile bölme işlemi kavramını çalıştık. Özellikle tekrarlı çıkarmayı bölme işlemine çevirme üzerinde durmuştuk. Bugün yine problem durumu üzerinden bölme işlemine giriş yaptık. Özellikle basamaklara ayırarak ve tahmin yürüterek bölme işlemi çalışması yapmaya çalıştık.
36 / 4 = ?        36 / 2 = ?  bu iki işlemi yaparken hangi aşamlara dikkat etmemiz gerektiğini konuştuk. Alıştırmalar yaptık. Sınıfın büyük bir çoğunluğu konuyu kavradı. Fakat sıkıntı yaşayan öğrencilerimiz var. Biraz zamana bırakarak alıştırmalar yaptıkça işlemin oturacağını düşünüyorum.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile sözcük türetme (türemiş kelimeler) konusuyla ilgili etkinlik yaptık. Daha sonra bölme işlemi alıştırmaları çözdük. Gruptaki bazı öğrencilerimizle üç basamaklı sayılarla bölme işlemini çalıştık. Zaten konuyu kavrayan öğrencilerimiz için gerisi kolay bir şekilde geliyor. Fakat daha fazla ileriye gidip karıştırmalarını istemiyorum. Bundan sonrasını kendilerine bıraktım. İster dört basamaklılarla uğraşsınlar ister daha fazlasıyla. Şimdilik bölme kavramını ve işlemi problemde uygulamaları yeterlidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder