7 Şubat 2017 Salı

Tekrar Çalışmaları - Ekmeğin Öyküsü

Verilen ev çalışmalarının amacına uygun olması için mutlaka diğer gün okulda gerekli dönütlerin öğrencilere verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Akademik anlamda öğrencilerimizin okula hazırlıklı olarak gelmesi amacıyla planlı ve programlı bir şekilde ev çalışmalarını hazırlayıp öğrencilerime veriyorum. Aslında onlar kendisi alıyor, ödev için zorlamam ve öğrencilerime isteyen ev çalışması alabilir şeklinde söylüyorum. Fakat öğrencilerimiz şunu biliyor ki diğer gün mutlaka ev çalışmaları derste yapılacaktır. Bu yüzden arkadaşlarından derste geri kalmamak için herkes bu çalışmaya katılıyor. Benim görevim sadece diğer günün çalışmasını hazırlayıp masamın üzerine koymak oluyor. Tabi herkes çok iyi bir şekilde hazırlanıp gelmiyor. Birkaç kişi de olsa sırf yapmak için yapıyor fakat en azından bu sorumluluğu almasını biliyor. Zamanla bunu da çözeceklerini düşünüyorum.

Bu çalışma şeklimiz dördüncü sınıfın sonuna kadar devam edecektir. Ev çalışmasını sınıfta beraber yapmak zamanımızı alıyor. Bazen üç ders saati bile harcadığım oluyor. Fakat benim için çalışma alışkanlığını kazandırmak daha önemlidir. Ayrıca öğrencilerimizde bu çalışmaların öğretmen tarafından bilgisayarda yazıldığını, yazım hatalarının olabileceğini bildikleri için daha dikkatli okuyup hataları diğer gün belirtiyorlar. Benim içinde geri dönütü öğrencilerim veriyor.

Dün genel tekrar çalışmaları ile derslerimize başlamıştık. Bugün için verdiğim ev çalışması da tekrar çalışmalarını içeriyor. Birinci dönem atasözleri konusunu çalışmıştık. Bu dönem için verdiğim okuğunu anlama çalışmalarının bir kısmı atasözleri içerikli hikayeler olacaktır. Ayrıca matematikten dört işlem alıştırmaları ve problemler ağırlıklı çalışmalar ile devam edeceğiz. Zaman zaman diğer konularla ilgili tekrar çalışmalarına yer vereceğim. Hayat bilgisinden ve fen bilimlerinden tema ile ilgili genel tekrar testleri ve kazanımlara yönelik diğer ölçme değerlendirme yöntemlerine uygun çalışma kağıtları vereceğim.

İlk dersimize ev çalışması olarak verdiğim okuduğunu anlama metnini (Son Pişmanlık Fayda Etmez) okuma ve metin inceleme çalışmalarını yaparak başladık. Atasözleri konusunu tekrar ettik. Ayrıca ana düşünce ve metnin konusunu atasözü ile ilişkilendirdik. Fen bilimlerinden tekrar çalışmasını beraber yaptık. Fen bilimlerinden hareket konusu ile ilgili etkinliğin görsellerinde fotokopiden dolayı sıkıntı olduğunu gördüm. Etkinliğin detaylı olarak üzerinde durduk.

İkinci dersimizin bir kısmında matematik çalışmasının kontrolünü yaptık. Birkaç öğrencimizde dört işlem alıştırmasında sıkıntı vardı. Hataları düzeltmeye çalıştık. Kalan zamanımızda ve üçüncü dersimizde Türkçe yaptık. Çiftçi şiirinin okuma ve metin inceleme çalışmasını yaptık. Görsle okuma ile fırın - fırıncı arasındaki ilişkiyi konuştuk. Kitabımızın uygun boşluklarına türemiş kelimeler ile ilgili not tuttuk ve örnekler yaptık. Daha sonra şiiri şekil yönünden inceledik. Hece ve ses bilgisi konusunu tekrar etmiş olduk. Çalışma kitabındaki oluş sırası etkinliğini yaptık. Öğrencilerimiz reklamlar ile ilgili bireysel etkinliği çalıştılar.

Dördüncü dersimizde dünden kalan dört işlem alıştırmalarına devam ettik. Çarpma işleminde üç basamaklı bir sayı ile iki basamaklı bir sayının çarpımı ile ilgili alıştırmalardan bahsettik. Özellikle dört veya beş basamaklı sayılara öğrencilerimizin aşina olmasını istiyorum. Basamak kavramı üzerinde durduk.

Öğleden sonraki ilk dersimizde hayat bilgisinden çalışma kağıtlarından sınıf eşyaları ve doğru davranışlarımız konuları ile ilgili etkinlikler yaptık.

Son dersimizde müzik yaptık. Yağmur Yağıyor ve Masal şarkılarını flüt ile çalma ve söyleme etkinliğini yaptık. Flütte parmak egzersizlerini öğrencilerimzi sürekli yapmaya devam etmelidir.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile Türkçeden okuduğunu anlama ve sözcükte anlam ile ilgili çalışma yaptık. Daha sonra çarpma işleminde verilmeyen rakamları bulma ve geometri tekrar çalışması yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder