13 Kasım 2015 Cuma

Atatürk Teması

İlk dersimizde hayat bilgisi yaptık. Hayat bilgisinden dün nezaket ifadeleri, tanıdığımız veya tanımadığımız insanlarla olan konuşmalarımız ve davranışlarımız konusunu çalışmıştık. Hayat bilgisi çalışma kitabında konuyla ilgili etkinliği öğrencilerime anlattım. Öğrencilerim etkinliği yaparken ödev kontrolünü yaptım. Ödev kontrolü sırasında hatası olan öğrencilerime bireysel yardımcı olmaya çalıştım.

İkinci dersimizde okuma çalışması yaptık. Verdiğim ödevdeki metni okuduk. Okuduğunu anlama çalışmalarını yaptık. Çalışma kitabındaki Atatürk temasının kalan değerlendirme etkinliklerini tamamladık.

Üçüncü, dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematikten ritmik sayma ve sayı örüntüleri konusunu genel olarak tekrar edip deftere sayı örüntüleri ile ilgili alıştırmalar yaptık. Matematik çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamlamaya çalıştık. Ritmik sayma konsuunda sıkıntısı olan öğrencilerimiz kitaptaki etkinlikleri yetiştirmekte zorlandı. Ödev kağıtlarına yapmaları gereken sayfaları yazdım ve öğrencimiz kitabından işaretledi. Evde mutlaka bu sayfaları tamamlaması gerekiyor.Bu alıştırmaları yapmamızın amacı ileri ve geri sayarken öğrencilerimizin hız kazanmasını sağlamaktı. Üzerinde biraz daha durursak bu konusun sıkıntısı olan birkaç öğrencimizde toparlayacak diğerleri daha da hızlanacaklardır.

Son dersimizde okulumuzun arka bahçesinde serbest oyun oynadık. Hafta sonu ödevlendirmesini yaptım.

Haftaya matematikten toplama işlemine başlayacağız. Eldesiz toplama işlemini kısaca tekrar edip eldeli toplama işlemini çalışacağız. Kurs programında sınıfımdaki öğrencilerin çoğuna bireysel olarak konuyu anlattım. Sınıfta etkinlikler ile konuyu çalışıp deftere not tutacağız ve bol bol alıştırma yapacağız. Devamında onluk bozarak çıkarma işlemine başlayacağız. Onluk bozarak çıkarma işlemi eldeli toplamaya göre biraz daha zor olan bir konudur. Bu yüzden öğrencilerimiz geriye ritmik saymada hızlanmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder