12 Kasım 2015 Perşembe

Örüntü Konusu Tekrar

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim Türkçe kitabındaki Atatürk teması metinlerinin hepsini okudular. Bugün ödev kontrolüm biraz uzun sürdü. Ödevlerini yapmadan getiren öğrencilerimiz olduğu için evdeki çalışma durumu ile ilgili kısa bir rehberlik çalışması yaptık. Tekrar çalışmalarının önemini sınıftaki başarı durumumuzu etkileyeceğini konuştuk. Kalan zamanımızda hayat bilgisinden okul yolunda konusuna çalışmaya başladık. Hazırladığım sunum yardımı ile soru cevaplar yaptık.

İkinci dersimizde morpakampüsteki konuyla ilgili kısa hikayeyi çalıştık. Çalışma etkinliklerini tamamladık. Kitabımızdaki konuşma balonlarını doldurduk. Çalışma kitabındaki etkinliği yapmaya zamanımız yetmedi. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Çalışma kitabındaki etkinliği yarın yaptıracağım. Yeni konuya haftaya başlayacağız.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematik ders kitabındaki sayı örüntüleri konusunu çalıştık. Etkinlikleri tamamladık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri yarın bitirmeye çalışacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den Atatürk temasının değerlendirme çalışmalarına başladık. Kalan etkinlikleri yarın tamamlayıp haftaya yeni temaya başlayacağız.

Son dersimizde sınıfımız öğrencilerinden Kader'in doğum gününü kutladık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile matematik kursu yaptık. Dünkü grup ile ritmik saymalar konusundan 4 sayfalık çalışma etkinliği yapmıştık. Erken bitiren öğrencilerimiz ile defterlerinde sayı örüntüleri konusu ile ilgili çalışmalar yapmıştık. Bugün kursa katılan öğrencilerimizin bir kısmında ritmik saymalarda özellikle geriye doğru ritmik saymalarda sıkıntıları olduğunu gördük.

Her zaman söylediğim ve matematik başarısında buna inandığım için tekrar söylemekte fayda görüyorum. Matematik demek sayı sayma becerisi demektir. Sayılar ile sürekli oyunlar oynamak demektir. Sayı sayma becerisini kazanamayan öğrencilerimiz matematik konularını yapamazlar. Toplamayı çıkarmayı veya diğer konuları yapabildiğini düşünebiliriz ama ilerledikçe bunun devamı gelmez. Geçen sene çok fazla somutlaştırma yaparak bu sayma konusu üzerinde durmuştuk. Ama sürekli tekrarlar yapılmadığı için özellikle geri sayma becerisinde bazı öğrencilerimizde sıkıntılar var. Ayrıca ritmik sayma 1'den başayıp ileriye doğru birer ya da 2'den başlayıp 2'şer şeklinde vs. ezber mantığı ile yapılan bir konuda değildir. Tamam çarpmanın temeli bu olabilir ama bunun ilerisini düşünerek konuya yaklaşmamız gerekiyor.

Öğrenciler verilen bir sayıdan başlayıp istenilen kadar ileri ve geri sayabilmelidirler. Mesela 23'den başlayıp 3'er ileri sayma, 78'den başlayıp 5'er geriye sayma vs. Sayma işini yaparken sayılar arasındaki kuralı anlayıp saymayı bu şekilde devam ettiren öğrencinin matematik başarısı iyi olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder