18 Kasım 2015 Çarşamba

Eldeli Toplama İşlemi

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladık. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim Ham Mısır ile Tam Mısır metnini okuyup metnin konusunu bulmaya çalıştılar. Bu metnin içerik bakımından biraz karışık daha doğrusu olayların birbirinden kopuk olduğu düşüncesindeyim. Öğrenciler konusunu tam olarak algılamada sıkıntı yaşadılar. Çalışma etkinliklerinde sebep - sonuç ilişkisi ve eş sesli kelimeler üzerinde durulmuş. Yüzeysel olarak metnin çalışma etkinliklerini geçip haftaya veya Türkçe kursunda bu iki konuyu detaylı olarak çalışacağız.

Birinci dersin kalan zamanında hazırladığım sunum yardımı ile sağlıklı olmak konusuna giriş yaptık. Soru cevaplar ile vücudumuzun sağlığı konusunda düşünceülerimizi söyledik.

İkinci dersimizde morpakampüsten konuyu çalıştık. Kitabımızdan konuyla ilgili görsel okuma yaptık. Yönergelere göre soru cevaplar ile sağlıklı olmak için yapabileceklerimiz üzerinde konuştuk. Çalışma kitabındaki etkinliği sözel olarak yapmış olduk. Konuyla ilgili defterimize 3 boyutlu bir çalışma yapıştırıp bu etkinlik çerçevesinde not tuttuk.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten eldeli toplama işlemine başladık. Öğrencilerimin bir kısmı eldeli toplama işlemini biliyordu. Etkinlikler ile daha iyi kavramalarını sağlamaya çalıştım. Tahtaya bununla ilgili materyal hazırladım. Bu materyali kullanarak eldeli toplama işlemini kavramaya çalıştık. Defterimize onluk ve birlikleri ayırarak eldeli toplama işlemi notunu tuttuk. Bugün verdiğim ödev bu not ile ilgiliydi. Öğrencilerim mutlaka konu tekrarını yapıp alıştımaları çözmesi gerekiyor.
 

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yapacaktık. Ama matematikten 10 dakikalık bir kısım kalmıştı. Onu tekrar etmemiz gerekti. Kalan zamanı kitap değişimi için kullandık. Ham Mısır ile Tam Mısır metni zaten sıkıntılı kısa zamanda geçmek istemedim.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde oyun oynadık.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile matematik yaptık. 4 tane onluk birlik ve basamak değeri konularıyla ilgili çalışma kağıdı, 2 tane sayı örüntüsü çalışma kağıdı ve 2 tane eldeli toplama işlemi çalışma kağıdı yaptık. Çalışmalarını erken bitiren öğrencilerimin defterlerine eldeli toplama işlemiyle ilgili alıştımalar yazdım ve çözmelerini istedim. Kurslardaki verimlilik her geçen gün daha iyiye gidiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder