23 Kasım 2015 Pazartesi

Onluk Bozarak Çıkarma İşlemi - Eş Sesli Kelimeler

Yeni bir haftaya yoğun bir program ile bugün başladık. İlk dersimizde öğrencilerimle hafta sonu yaptıkları hakkında kısaca sohbet ettim. Yeni bir haftaya başladığımız ve bu hafta öğrenceğimiz konuları konuştuk. Yarın öğleden sonra öğretmenler günü nedeniyle tatil olduğu için ikinci grup öğrencilerimizi de kursa bugün aldım.

İlk dersimizde ödev kontrolünü yaptım. Ödev kontrolüm sırasında bilgisayarda yazdığım olumlu ve olumsuz davranışları öğrencileirm defterlerine yazdılar. Daha sonra bu davranışları olumlu ve olumsuz olarak ayırdılar. Ödev kontrolümden sonra davranışlarımız konusu üzerinde yaptığımız etkinlik ile çalışmak yaptık. Yazılan davranışlardan hangilerinin doğru ve olumlu hangilerinin yanlış ve olumsuz olduğunu ve olumsuz olan davranışlarda neler yapılması gerektiğini konuştuk.

İkinci dersimizde arkadaşlık ilişkileri üzerinde hazırladığım sunum yardımı ile soru cevap yaptık. Kitabımızdaki yönergeler ile konuyu çalıştık. Konuyla ilgili metni okuyup anlama çalışmalarını bitirdik. "Edi ile Büdü" filminden kısa bir bölüm izleyip arkadaşlık ilişkilerinin önemi üzerinde durduk. Kalan zamanımızda defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Çalışma kitabındaki etkinliği bir sonraki dersimizde tamamlayacağız.
Üçüncü dersimizde çıkarma işlemine başladık. Onluk bozmadan çıkarma işlemini hatırladık. Birkaç örnek yaptık. Daha sonra öğretmen masasına 2 tane bardak koydum. Bardaklardan biri onlukları diğeri birlikleri göstereceğini söyledim. Onluk bozmadan yapılan bir çıkarma işlemini ile ilgili problem oluşturduk. Mesela "Kutunun içinde 58 tane lokum var. Lokumlardan 25 tanesini yedik. Geriye kaç tane kaldı?" problemi üzerinden şu işlemleri beraber yaptık.
1) Problemde azalmamı, çoğalmamı söz konusu veya eksilmemi, artmamı yönergesi ile bir azalmanın olduğunu ve çıkarma işlemi yapmamız gerektiğini kavradık.
2) Eksilen sayıyı belirleyip bardaklarımızda onluk ve birliklerine ayırdık. 25'i bu sayıdan çıkardık. Önce bardakların birlik kısmındaki 8 birlikten 5'ini aldık. Daha sonra onluk kısmındaki 5'ten 2'yi aldık ve kalan sayısı oluşturduk. İşlemi tahtada gösterdik. Çıkarma işleminin terimlerini yazdık.
3) Daha sonra onluk bozmayı gerektiren bir problem oluşturduk. Mesela "53 elmam var. 27 tanesini yedim. Geriye kaç elmam kaldı?" problemi ile yine aynı yönergeleri takip ederek işlemde eksilme olduğunu ve çıkarma işlemi yapmamız gerektiğini kavradık.
4) Eksilen sayıyı bardaklarımızda onluk ve birliklerine ayırark gösterdik. 3 birlikten 7 birliğin çıkmayacağını ve ne yapmamız gerektiğini sordum. Çoğu öğrencim onluklardan azaltmaya devam etmemiz gerektiğini söyledi. Söyledikleri doğru fakat bunu daha düzenli bir şekilde nasıl yapmamız gerektiğini gösterdim. Onluklardan bir onluğu alıp onu bozarak birlikler bardağına koyacağımızı ve azaltmayı bu şekilde yapacağımızı kavramaya çalıştık. Tabi burda klasik olan komşu hikayesininden de bahsettik. Onluklardan 1 onluk aldığımız için azalmanın orda da olacağını gösterdim. Daha sonra çıkarma işlemini yaptık ve kalanı bulduk.
5) Aynı çalışmayı bardak çalışmasını birkaç defa daha yaptık. Her seferinde problem oluşturarak işlemlerimizi çözmeye çalıştık.

Dördüncü dersimizde matematik defterimize konuyla ilgili aşama aşama not tuttuk. Onluk ve birlikleri ayırarak çıkarma işlemini nasıl yapmamız gerektiğini gösterdim ve defterimize yazdık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematikten konuyla ilgili alıştırmalar çözdük. Öğrencilerimi sırayla tahtaya kaldırıp işlemleri nasıl yapmaları gerektiğini onlara anlattırdım. Zorlananlara bardkları kullanarak yardımcı olmaya çalıştım.

Son dersimizde çıkarma işleminde zorlanan öğrencilerime bireysel olarak yardımcı oldum. Yanıma çağırarak defterlerinde işlemler yaptık. Çalışmalarını erken bitiren öğrencilerim serbest çalıştılar.

Okul çıkışı Türkçe kursu yaptık. Türkçe'den eş sesli kelimeler konusunu çalıştık. Önce eş anlamlı kelimeler konusunu hatırladık. Eş anlamlı kelimelerin yazılış ve okunuşlarının farklı olduğunu anlamlarının aynı olduğunu hatırladık. Hazırladığım sunum yardımı ile eş sesli kelimeler konusunu çalıştık. Örnek birkaç kelime ile cümle çalışması yaptık. kelimelerin cümle içindeki anlamlarının ne olduğunu kavramaya ve bu anlamalarına uygun yeni cümleler oluşturmalarını istedim. Veridğim görsel çalışmaları defterlerine yapıştırarak eş sesli kelimeleri belirlemelerini ve bu kelimelere uygun cümle oluşturmalarını istedim.

Bugün yoğun bir gün geçirdik. Özellikle matematikten verdiğim çalışma kağıdı mutlaka yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder