30 Kasım 2015 Pazartesi

Toplama - Çıkarma İşlemi Problemleri

İlk dersimize sohber ederek başladık. Öğrencilerimle hafta sonu değerlendirme çalışması yaptık. Bu hafta içi deneme sınavı yapacağımızı ve deneme sınavından hangi konulardan sorumlu olduklarını öğrencilerime söyledim. Bu hafta neler yapacağımızı kısaca konuştuk. Kalan zamanımızda hayat bilgisi yaptık. Ödev kontrolünü yaparken öğrencilerim iletişim konusuna çalışıp konu hakkındaki soruları cevaplandırdılar. Bireysel olarak ödev kontrolüm fazla zaman aldığı için konuya ikinci derste geçtik.

İkinci dersimizde olumlu ve olumsuz iletişim örneği olan iki metni canlandırdık. Canlandırma sonrası öğrencilerimden konuyla ilgili düşüncelerini aldım. Hazırladığım sunum yardımı ile soru cevaplar yaptık. Kitabımızdaki metni okuyup sorularını cevaplandırdık. İlk derste öğrencilerim konuya çalışıp soruları yanıtladığı için bu süreç fazla uzun sürmedi. Kalan zamanımızda defterimize not tuttuk.

Üçümncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama ve çıkarma işlemleriyle ilgili problem yazıp çözdük. Çözerken verilenleri ve istenilenleri belirledik. Problemi canlandırarak çözmeye çalıştık. Bu hafta matematik dersimizi problemler konusuna ayıracağız. Diğer hafta toplama ve çıkarma işlemlerinde verilmeyen sayıları bulma çalışması yapacağız.

Dördüncü dersimizin bir kısmında hayat bilgisi çalışma kitabındaki iletişim konusunun etkinliğini öğrencilerim çalışırken kitap değişimini ve kitap okuma değerlendirmesini yaptık. Kalan zamanımızda toplama ve çıakrma işleminde sıkıntısı olan öğrencilerimle bireysel çalıştım. Diğer öğrencilerimiz serbest çalıştılar.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Tutumlu olmanın önemi metninin okuma çalışmasını yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliklerini yapmaya devam ettik.

Son dersimizi okulumuz rehberlik öğretmeni yaptı. Nezaket ifadeleri konulu etkinlik çalışması yapıldı.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimizle bir ders saati Türkçe bir ders saati matematik yaptık. Ses ve hece bilgisiyle ilgili test çözdük. Eş anlamlı kelimeler ile ilgili çalışma kağıdı yaptık. Matematikten sayı örüntüleri ve ritmik sayma konusuyla ilgili problem çözdük, çalışma kağıdı etkinliği yaptık.

Yarın ikinci grup öğrencilerimizle deneme sınavı yapacağız. Diğer gün birinci grup öğrencilerimizle deneme sınavını yapıp sonuçları değerlendireceğiz. Perşembe günü ikinci grup öğrencilerimizle Türkçe ve matematikten çalışma yapacağız.

2 yorum:

  1. Kıymetli öğretmenim, bizler için örnek alınacak harika defterler işliyorsunuz.
    Fakat, keşke fotoğraflar daha net ve aydınlık olsa... Böylece gözlerimiz bozulmadan sizden feyz almaya devam edebiliriz. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Bütün öğrencilerin defterlerini tek tek kontrol edip fotoğrafını çekmek maalesef kısa sürede yapılacak bir iş değil. Çektiğim fotoğraflarında bazılarının boyutlarını küçültüp siteye aktarıyorum. Görselleri internetten bulup düzenleyebilirsiniz. Konular ile ilgili de üç beş cümle yazı yazdırıyorum.

    YanıtlaSil