18 Mayıs 2015 Pazartesi

Eş Anlamlı Kelimeler

İlk dersimize yıl sonu için yapacağımız etkinlikte öğrencilerimizin çalışacağı ve ezberleyeceği şiir ve metinleri kontrol ederek başladım. Çalışmalar istediğim düzeyde yapılmadığı için öğrencilerim bu etkinliğin önemi üzerinde konuştuk. Umarım bir kaç güne kadar çalışmalar tamamlanır ve planlamayı yapabiliriz. :S Ödev kontolünü yaptım. Ödev kontolüm sırasında öğrencilerim Türkçe kitabındaki "Besinler" şiirini okudular. Takvim ve zaman kavramına kısaca değindik.

İkinci ve üçüncü dersimizde eş anlamlı kelimeler konusuna çalıştık. Bunun için hazırladığım sunum ile soru cevap yaparak derse dikkat çektik. Öğrencilerime sunumda "yaşlı insan" resmi gösterdim. Bu resim üzerinden bu kişinin nasıl biri olacağını ve yaşlı sonucunu çıkardık. Yaşlı kelimesiyle ilgili cümleler kurduk. Daha sonra yaşlı kelimesinin yerine hangi kelimeyi kullanırsak anlamının değişmeyeceğini düşünüp ihtiyar kelimesini bulmaya çalıştık. Aynı çalışmayı güçlü kelimesi ile yaptık. Öğrencilerime 3 tane görsel verdim. Bu görselleri defterimize yapıştırdık. Görseller ile ilgili cümleler kurduk. Cümlelerdeki istenilen kelimeyi kırmızı ile yazdık. Daha sonra eş anlamlısı ile cümleleri tekrar yazıp analamlarını değişip değişmediğini kontrol ettik. Defterimize eş anlamını hemen bulabileceğimiz bazı kelimeleri yazdık. Daha sonra bu kelimelerin eş anlamlılarını karışık olarak gösterdim. Öğrencilerimde defterlerine yazdıkları kelimelerin eş anlamlılarını bulup karşılarına yazdılar.
Karşıt (zıt) anlamlı kelimeler öğrencilerin kavramakta zorlanmayacağı bir konuydu ama eş analamlı kelimeler biraz zorladı. Öğrencilerimin büyük bir çoğunluğu konuyu kavradı ama kelime dağarcığı yeterli olmadığı için bazı kelimelerin eş anlamlılarını bulmakta zorlandırlar. Ev çalışmalarında öğrencilerimiz bir kelimenin eş anlamını bulmakta zorlanırlar ise o kelimeyi sözlükte bulmalıdırlar. Sözlükte bazı kelimelerin eş anlamları da veriliyor. Öğrencilerimizin sözcük dağarcığını geliştirmek için kitap okuma alışkanlığını kazandırmalıyız.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten toplama ve çıkarma alıştırmaları yaptık. Verdiğim çalışmaları hemen bitiren öğrencilerimle eldeli toplama işlemi üzerinde çalışma yaptık.

ÖĞleden sonraki ilk dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden çevremizde duyduğumuz sesleri ayırt etme ile ilgili konuyu çalıştık. Öğrencilerime hayvan seslerini dinlettim ve hangi hayvana ait olduğunu bulmnaya çalıştık.Kitabımızdaki görseli inceledik. Görsel üzerinden soru cevap yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliği tamamladık.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde serbest oyun oynadık. Okul çıkışı yıl sonu gösterilerinden olan Harmandalı oyununa çalıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder