4 Mayıs 2015 Pazartesi

İşleme Göre Problem Kurma

5 günlük tatili geride bıraktık. Bu tatil boyunca hem öğrendiğimiz konuları tekrar ettik hem de dinlenmiş olduk. İlk dersimizde öğrencilerimle kısa bir sohbet ettim. Tatilde neler yaptıklarını sordum. Ödev kontolünü yaptım. Ödev kontolüm sırasında öğrencilerim de Türkçe kitabındaki serbest okuma metinlerini okudular. Kalan zamanımızda ritmik sayma çalışmaları yaptık. Zaman kavramına kısaca değindik.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden öz geçmiş yazma konusuna çalıştık. Hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaparak öz geçmişin ne olduğu ve yazılırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini çalıştık. Morpa kampüsten konuyu tekrar ettik. Örnek öz geçmiş yazısı inceledik.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten problem kurma çalışması yaptık. Önceki derslerimizde zaman zaman görsele uygun olarak problem yazıyorduk. Bu çalışmamızda öğrencilerime işlemin olduğu küçük kağıtlar verdim. Önce toplama işlemiyle ilgili bir problem kurduk. Daha sonra çıkarma işlemiyle ilgili problem kurduk. En sonunda iki aşamalı işlem gerektiren problem kurduk. Problem kurmada bazı öğrencilerimiz zorlandı. Onlara sadece toplama ve çıkarma işlemiyle ilgili problem kurmalarını sağladım. Bu çalışmayı birkaç kere tekrar edersek problem çözme ve kurma kazanımı edinilecektir. Problem yazarken yazım yanlışlarını da düzelttik.
Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe defterimize "Gece İle Gündüz" başlıklı kısa bir bilgilendirici metin yazdık. Gece ile gündüzün nasıl oluştuğu üzerinde konuştuk.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde "Yakan Top" oynadık.

Öğrencilerime bugün hikaye kitabı öz değerlendirme formu yerine veli takip formu verdim. Öğrencimiz okuduğu kitabı ailesinden bir kişiye anlatacak ve formu o kişi imzalayıp geri gönderecektir. Yaz tatiline kadar hikaye kitabı okuma takibini bu şekilde devam ettireceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder