20 Mayıs 2015 Çarşamba

Verilmeyen Çıkanı Bulma

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim "Dengeli ve Düzenli Beslenme" metni ile Türkçe kitabındaki "Besinler" şiirini okudular. Genel tekrar çalışmaları yaptık.

İkinci dersimizde okuma çalışması yaptık. Dengeli ve düzenli beslenme metni ile Türkçe kitabımızdaki besinler şiirini okuduk. Besinler şiiri üzerinde hece çalışması yaptık. Konu ile ilgili hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaptık. Çalışma kitabındaki ilk etkinliği tamamladık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde çıkarma işleminde verilmeyen çıkanı bulmayla ilgili etkinlikler ve çalışmalar yaptık. Önce çıkarma işlemi ile ilgili basit düzeyde bir problem yazdık. Problem basit olduğu için öğrencilerim sonucu hemen buldular. Tahtada alt alta işlemi yazdık. Çıkarma işlemi terimlerini eksilen, çıkan ve farkı(kalan) belirledik. Bu çalışmayı terimleri hatırlamak amacıyla yaptık. Daha sonra sınıfımızın ortasına 7 tane balonu şişirip bıraktım. Öğrencilerimden bir kişiyi dışarıya çıkardım. Balonlardan bir kısmını indirdim. Dışardaki öğrencimi sınıfa alıp balonlardan bir kısmını indirdiği söyledim. Kalanı saymasını ve indirdiğim balon sayısını bulmasını istedim. Aynı çalışmayı farklı sayılarla birkaç kere tekrarladık. Defterimize ilk yaptığımız çalışmayı problem olarak yazdık. Problemi şekiller ile ifade ettik. Verilmeyen çıkanı nasıl bulmamız gerektiği ile ilgili soru cevap yaptık.

Öğrencilerim genelikle kendilerine göre şu yöntemi takip ettiler; "7 tane balon vardı. Bir kısmını indirdik. Geriye 3 balon kaldı?" probleminde öğrencilerim 7'den geriye doğru 3'e ulaşıncaya kadar saymaya çalıştılar. Zaten yaptıkları eksilen sayıdan farkı çıkarmadır çıkanı bulmak için. Ama bunu fark etmekte zorlandılar. Alıştırmalar ile verilmeyen çıkanı bulmayı pekiştirdik. Daha sonra çıkarma işleminde eksilen sayıdan farkı çıkardığımızda çıkanı buluruz sonucuna ulaştık. Tabi burda öğrencilerime ben tahtaya alıştırmalar yazdım konuyla ilgili. Bireysel olarak yanlarına gidip işlemlerde zorlanan öğrencilerime yardım ettim. Konuyu çabuk kavrayan öğrencilerimin defterine zor alıştırmalardan yazdım. Daha sonra bu öğrencilerime eksileni bulmayla ilgili işlemler sordum. Bunları çözmeye çalıştılar.
Örnek olarak öğrencilerimin defterlerinin fotoğraflarını çekemedim. Konuyla ilgili tekrar yapılması için deftere yazdığımız notumuz buydu.

Öğleden sonraki ilk dersimizde ödevlendirmeyi ve hikaye değişimini yaptık. Kalan zamanımızda ve ikinci dersimizde yıl sonu gösterisine tiyatro salonunda çalıştık. Okul çıkışı "Just Dance Kids" gösterine çalıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder