5 Mayıs 2015 Salı

Paralarımız

İlk dersimize ödev kontolü ile başladık. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerimde verdiğim "Bu Ne Dünya Kardeşim" şarkısını ezberlemeye çalıştılar. Yıl sonu gösterimizde kullanacağımız şarkının birisi bu olacak. Ödev kontrolünden sonra kısaca genel tekrar çalışmaları yaptık. Daha sonra şarkıyı müzik eşliğinde söylemeye çalıştık.

İkinci dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den "Yıl Dede'nin Dört Kızı" isimli dinleme metnini çalıştık. Öğrencilerime metinle ilgili hazırladığım sunum yardımıyla sorular sordum. Metni okurken canlandırmasını yaptık. Metin anlama çalışmalarını yaptık. Çalışma kitabından metinle ilgili birinci etkinliği bitirdik.

Üçüncü dersimizde gece ile gündüzün oluşumuyla ilgili hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaptık. Konuyla ilgili kısaca not tuttuk. Öğrencilerime Dünya modeli ve bir ışık kaynağı ile gece ile gündüzün oluşumunun nasıl olduğunu gösterdim. Ortaokul öğrencilerinin hazırladığı gezegenler modeli ve Güneş sistemi ile ilgili görsel çalışmalar üzerinden "Uzay, gezegenler, Güneş, mevsimler ve gece ile gündüzün oluşumu, Ay ve Güneş tutulmaları" ile ilgili soru cevaplar yaptık.

Dördüncü dersimizde matematikten paralarımız konusuna değindik. Öğrencilerime hazırladığım sunum ile madeni ve kağıt paralarımızı gösterdim. Öğrencilerim 4'er kişilik gruplar oldular. Her gruba madeni paralarımızdan verdim. İncelemelerini sağladım. Daha sonra paraları verdiğim not kağıtlarının altına koyup kağıdın üstlerini karalamaları istedim. Paraların şekillerini kağıtlara çıkarıp altlarına miktarlarını yazdık. Paralarımızla ilgili defterimize kısaca not tuttuk. Madeni ve kağıt paralarımızdan bir kısmının görselini defterimize yapıştırdık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde hikaye kitabı değişimini ve ödevlendirmeyi yaptım. Kalan zamanımızda "Anneler Günü" ile ilgili kes - yapıştır etkinliği yaptık. Etkinliği bütün öğrencilerim tamamladı ve sınıfımızın panosunda sergiledik.
Okulumuz 1.sınıflar olarak yıl sonunda gösteri düzenleyeceğiz. Bunun için öğrencilerimizi gruplar halinde zaman zaman okul çıkışlarında 1 ders saati okulda tutup çalışmalar yapacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder