22 Mayıs 2015 Cuma

Denklem Kurmak

İlk dersimizde ödev kontrolünü yaptım. Dün verdiğim ödev 19 Mayıs ile ilgili şiirdi. Ödevde görsel okumada vardı. Öğrencilerime tek tek görsel okumadaki Atatürk'ün Samsun'a gittiği gemiyi sordum. Büyük bir çoğunluğu geminin ismini öğrenmiş. Ödevin bu kısmını yapmakta zorlanan öğrencilerime yardımcı oldum. Görseldeki geminin üzerindeki yazıyı okumalarını istedim. Ödev kontrolüm sırasında diğer öğrencilerim de şiiri okudular. Kısaca zaman kavramına değindik. Takvimlerimizden günün tarihini işaretledik.

İkinci dersimizde matematik yaptık. Matematikten çıkarma ve toplama işleminde verilmeyen terimleri bulmayla ilgili problem çözdük. "Hangi sayının 5 eksiği 10 eder?" vs. kalıplarda verilmeyen terimleri bulmaya yönelik problemler yazıp çözdük. Yaptığımız bu işlem problem çözme becerisinde denklem kurmanın ilk adımıydı. Bu kalıptaki problemleri çözdürürken öğrencilerimle problemler üzerinden soru cevaplar yaptık.
-Problemdeki hangi sayıyı biliyor musunuz? Hayır
-Bilmediğimiz sayının yerine ne yapalım? Kutu
-Bu kutuya gelecek sayıdan 5 çıkıyor mu ya da eksiliyor mu, azalıyor mu, artıyor mu? Eksiliyor.
-O zaman kutuya gelecek sayıdan 5'i çıkarıp sonucunun 10 olması gerekiyor? Bunu matematik cümlesi şeklinde yazalım. Kutu - 5 = 10
Daha sonra matematik cümlesinde terimleri hatırlayıp eksileni bulmak için yaptığımız işlemi belirleriz ve kutuyu buluruz. Daha sonra işlemi kontrol ederiz.
İlerleyen sınıflarda problem çözümlerinde denklem oluştururken verilmeyen veya istenen terimin yerine öğrenciler kutu yerine "x" koyacaklardır.

Üçüncü dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den ödev olarak verdiğim 19 Mayıs şiirini okuduk. Şiirin ikinci ve dördüncü dörtlükleri aynı olduğu için tahtaya kaldırdığım beş öğrenciden üçü aynı anda bu dörtlüğü okudular. Diğerleri kalan dörtlükleri sırayla okudular. Çalışmayı birkaç defa tekrarladık. Kalan zamanımızda "Besinler" şiirinin çalışma kitabındaki etkinliklerini tamamladık.

Dördüncü dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden mevsimlerin canlılar üzerindeki etkisini hazırladığım sunum yardımı ile soru cevap şeklinde çalıştık. Görsel okumalar yaptık. Çalışma kitabındaki etkinliği tamamladık. Daha sonra öğrencilerime önceden ahzırladığım 4'e bölünmüş ve her bölümde 3 ayrı kutucuk olan kağıt dağıttım. Kutucuklara öğrencilerim mevsimlere ait olan ayları yazdılar. O mevsimle ilgili resim çalışması yaptılar. Resim çalışmalarından bazılarını mevsim şeridimize ekledim. Çalışmamıza öğleden sonraki ilk dersimizde de devam ettik. Hikaye kitabı değişimini ve ödevlendirmeyi yaptım.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde "Yakan Top" oynadık. Okul çıkışında haftanın kitap kurdu panosunu değiştirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder