26 Mayıs 2015 Salı

Tablo Oluşturma Ve Okuma

İlk dersimizde ödev kontrolünü yaptık. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim "Atlara Özenen Eşek" metnini okudular. Tarih ve takvim kavramı üzerinde konuştuk. Takvimlerimizden günün tarihini işaretledik. Kalan zamanımızda ödev kağıdında verdiğim tekerlemeyi okumak isteyen öğrencilerime tahtada okuttum.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden hava durumu konusunu hazırladığım sunum yardımı ile soru cevap şeklinde çalıştık. Televizyondaki hava durumu programlarından birini izledik. Program üzerinden hava durumu ile ilgili düşüncelerimizi söyledik. Öğrencilerime hava durumu ile ilgili bir tablo verdim. Tablodaki günleri ve tarih kısmını doldurduk. Hava durumu simgelerini çizdik. Bu şekilde 1 haftalık hava durumu tablosunu oluşturduk. 1 hafta boyunca tabloda hava durumunu işaretleyeceğiz.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten tablo oluşturma ve tabloları yorumlama konusuna çalıştık. Bunun için öğrencilerime sevdikleri renkeleri sordum. Herkes sevdiği rengi söyledi. Öğrencilerime bu bilgileri düzenli bir şekilde not etmezsem karıştıracağımızı ve unutabileceğimiz söyledim. Bu yüzden bilgileri toplu halde bulundurmamız için tabloları kullandığımızı söyledim. Daha sonra defterimize sevilen meyveler ile ilgili bir tablo yapıştırdık. Öğrencilerime sırayla tablodaki meyvelerden sevdiklerini sordum. Söylenen meyvelern karşılarına işaret koyup en sonda sevilen meyve sayılarını defterimize not ettik. Tablo ile ilgili sorular yazıp çözdük. Devamındaki ikinci çalışmamızı defterimize yapıştırdık. Çalışmada bir tane akvaryum ve içinde farklı 3 türde balık vardı. Öğrencilerimden bu akvaryumdaki balıkların sayısını tabloya yazmalarını istedim. Tablo üzerinden sorular sorup yanıtladık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den "Atlara Özenen Eşek" metninin okuma ve okuduğunu anlama çalışmalarını yaptık. Kitabımızdaki "Reklamlar" metni ile ilgili soru cevap yapmaya devam ettik. Kısa bir reklam filmi izledik.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde oyun oynadık. Öğrencileirm ile voleybol topuyla nasıl el oynanacağını anlattım. Sırayla topu düşürmeden oynamaya çalıştık.

Okul çıkışı yıl sonu gösterisi için "Harmandalı" zeybeği gösterisine çalıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder