14 Mayıs 2015 Perşembe

İlk dersimize öğrencilerimle okul ve sınıf kuralları ile ilgili sohbet ederek başladık. Havaların ısınmasından olsa gerek diye düşünüyorum öğrencilerde bu sıralarda hareketlenmeler olmaya başladı. :) Kurallara uymanın toplum için önemi üzerinde konuştuk. Uyulmaması halinde ne tür zorluklarla karşılaşacağımızı soru cevap şeklinde konuştuk. Kalan zamanımızda ödev kontrolünü ve genel tekrar çalışmalarını yaptık.Ritmik sayma çalışmalarını tekrar ettik.

İkinci dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe'den "Masanın Rüyası" metnini sesli ve takip ederek okuduk. Metin anlama çalışmalarını yaptık. Çalışma kitabındaki 2. etkinliği tamamladık.

Üçüncü dersimizde Türkçe yapmaya devam ettik. Hece ayırma çalışması yaptık. Çalışma kitabındaki metin ile ilgili etkinliği hece etkinliğini tamamladık. Kalan zamanımızda matematikten ritmik saymalar konusunu tekrar etmeye başladık.

Dördüncü dersimizde abaküs ve parmaklarımızı kullanarak ritmik sayma çalışmaları yaptık. Önce 20'den geriye doğru 1'er ritmik saymayı eksiltme yöntemini kullanarak yaptık. Öğrencilerime abaküslerinden 20 boncuk ayırmalarını istedim. Daha sonra birer birer eksilterek defterlerine yazmalarını söyledim. Daha sonra 20'ye kadar 2'şer ritmik saymaları üstüne ekleme yaparak defterimize yazdık. Üstüne ekleme yaparak 3'er, 4'er ve 5'er ritmik saymaları defterimize yazdık. Üstüne ekleme ile herhangi bir sayıdan başlayıp 2'şer veya 3'er ritmik sayma çalışması yaptık. Örneğin; 1'den başlayıp 3'er ritmik sayma gibi. 5'ten başlayıp 2'şer ritmik sayma vb.

Öğleden sonra ilk dersimizde "Tavşan Kulağı" yöntemi ile ayakkabı bağlamayı öğrencilerime tarif ettim. Dün hazırladığımız ayakkabılarımızı kullandım. Birkaç defa tahtada aşama aşama kendim gösterdim. Daha sonra sırayla hızlı bir şekilde tek tek öğrencilerime tarif ettim. Bu aşamada bağlamayı kavrayan öğrencilerimi yapmakta zorlanan öğrencilerimin yanına çalışmaları için görevlendirdim. İlk düğümü bütün öğrencilerim tarif ettiğimde yaptılar ama kulakları yapmakta bayağı uğraştık. Hala yapamayan öğrencilerim var. Yaptığımız çalışmayı eve gönderdim. Öğrencimizin sürekli evde bu çalışmayı yapması ve pratik kazanması gerekmektedir.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde "Mendil Kapmaca" oyununu öğrencilerime öğrettim. Biraz tehlikeli bir oyun olduğu için ufak tefek kazalar yaşadık. Oyunun oynanma şeklini ve kurallarını kavradık.

Okul çıkışı bir ders saati yıl sonu için hazırladığımız etkinlikte dans gösterilerinde görev alacak öğrencilerimiz arasından 2. aşama seçimi yaptık. Hayalet Avcıları ve Ayıcıklar dans gösterisi ile Harmandalı halk oyunu gösterindeki görev alacak öğrencileri belirledik sayılır. Önümüzdeki günlerde son bir seçim ile görevli öğrencileri belirleyeceğiz. Bu zamana kadar teneffüslerde olsun serbest etkinlik derslerinde olsun özellikle dans gösterilerine sürekli çalışıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder