16 Kasım 2016 Çarşamba

Maddeyi Tanıyalım

İlk dersimize ev çalışması olarak verdiğim açılar kağıdının kontrolü ile başladık. Geometrik cisimlerin açılarının türünü gönye yardımı ile bulmaya çalıştık. Açılar konusunda bazı öğrencilerimizin sıkıntı yaşadığını gördüm. Bu yüzden matematikten yeni konuya geçmek yerine açılar konusunu izometrik kağıt yardımı ile tekrar ettik. Birinci dersimizin kalan zamanında verdiğim şiirin çalışmalarını yaptık.

İkinci ve üçüncü dersimizin bir kısmında fen bilimleri yaptık. Fen bilimlerinden yeni üniteye giriş yaptık. Morpakampüsü kullanarak maddenin ne olduğunu öğrencilerime sorarak kavram haritası oluşturduk. Daha sonra soru cevaplar ile maddenin tanımını yaptık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Yarın uygulama çalışması ile maddeyi niteleyen özelliklere başlayacağız. Bugün üzerinde kısaca durduk. Geçen sene maddenin halleri konusunu çalışmıştık. Öğrencilerimiz konuyu unutmamışlar. Bu işimizi daha da kolaylaştırdı.

Üçüncü dersimizin kalan zamanında ve dördüncü dersimizde matematk yaptık. Açılar konusunu tekrar emek amacıyla hazırladığım izometrik kağıdı öğrencilerimiz defterine yapıştırılar. Daha sonra izometrik kağıt üzerinden söylediğim noktaları isimlendirdiler. (Birinci satırdaki beşinci nokta vs.) Burada verilen yönergeye uygun olarak istenilen noktayı bulup isimlendirmesi önemliydi. Çünkü dersin en sonunda kontrolü yaptım. Yine aynı şekilde öğrencilerimize doğru değil ışın çizeceğimizi söyledim. Örneğin başlangıç noktası A olan ve C noktasından geçen ışın çizin, daha sonra bu ışına dik açı oluşturmak istersek hangi noktadan geçen ikinci bir ışın çizmemiz gerekir gibi yönergeler ile dar açıyı, geniş açıyı, doğru açıyı ve dik açıyı oluşturup isimlendirdik. En sonda bilgisayardan öğrencilerimizin kontrolü için çalışması beraber yaptık. Açı modeli oluşturmada konuyu anlamayan öğrencilerimiz bu çalışma ile daha rahat kavradılar. Görsel bir etkinlik kaldı. Onu da geçtiğimiz gün yarım kalan problem çalışmamız ile birlikte vereceğim.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Atatürk temasının dinleme metnine geçtik. Çalışma kitabındaki anıyı çalışıp etkinliği yaptık. Şiirin dinleme ve okuma çalışmasını yaptık. şiirin konusunu ve ana duygusunu bulma etkinliğini yaptık. Bu hafta Atatürk teması metinlerini de bitirip yeni okuma metinlerine başlayacağız.

Son dersimizde müzik yaptık. Dün sol anahtarı ile bayağı uğraşmıştık. Dünkü konuyu kısaca tekrar edip öğrencilerime sol anahtarının çizim çalışması olan kağıdı verdim. Öğrencilerimiz sol anahtarının çizimi ile uğraştılar. Daha sonra sol notası ile ritim çalışmalarına başladık. Önce dörtlük notaya "Van" kalıbı ile el çırparak ritim oluşturduk. Guitar pro programını kullanarak sol notasına ritim tutmaya çalıştık. Daha sonra sekizlik iki tane sol notasından ve bir tane dörtlük sol notasından oluşturduğumuz "İz - mir  Van" ritim kalıbını çalıştık. Hareketli bir fon müziği eşliğinde çalışmayı yapacaktık fakat zamanımız yetmedi. Yarın yeni kalıplar ile devam edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder