30 Kasım 2016 Çarşamba

Örüntü Ve Süslemeler - Çarpma İşlemi

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladık. Maddenin halleri ile ilgili verdiğim test çalışmasının kontrolünü yaptık. Dikkat edilmesi gereken sorular üzerinde durduk. Maddenin halleri etkinliğini çalıştık. Hayat bilgisinden verdiğim test çalışmasının kontrolünü yaptık. Çarpma işlemi alıştırmalarının kontrolünü yaptık.

İkinci dersimizde ve üçüncü dersimizin bir kısmında hayat bilgisi yaptık. Trafik kuralları konusuna kitabımızdaki yönergelere göre soru cevaplar yaparak çalıştık. Hazırladığım sunum yardımı ile trafik kuralları hakkında çalışmalar ve etkinlikler yaptık. Karşıdan karşıya geçişin nasıl yapılması gerektiğini sınıfımızda uygulamalı olarak gösterdik. Trafik kuralları konusunun  toplum içinde yaparak yaşarak öğrenilecek bir konu olduğunu düşünüyorum. Sonuçta yaşadığımız ilçe küçük bir ilçedir. Trafik ile ilgili çoğu kavram ile öğrencilerimiz burada karşılaşamaz. Büyük şehirlere sürekli giden öğrencilerimiz konunun ciddiyetini daha iyi biliyorlar. Bugünkü dersimizde bunu gördük. Fakat ilçemiz küçük olsada buradaki öğrencilerimizin dikkat etmesi gereken unsurları uygulamalı olarak gösterdik. Özellikle yollarda karşıdan karşıya geçiş, güvenli oyun alanları, birkaç tane de olsa trafik levhalarını konuştuk. İlerleyen günlerde çarşıyı dolaşmaya gittiğimizde bu konuyu yeri geldiğinde tekrar edeceğiz.

Üçüncü dersimizin kalan kısmında maddenin halleri konusuna kitabımızdan çalıştık. Dün öğrendiklerimizi tekrarladık. Defterimizde maddenin halleri ile ilgili giriş notu yazdık.

Dördüncü dersimizde fen bilimlerinden katı maddeler konusuna çalıştık. Defterimize görsel çalışma ile birlikte konunun notunu yazdık. Dersimizin kalan kısmında öğrendiğimiz şarkılardan birkaç tanesini söyledik.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Örüntü ve süslemeler konusunu morpakampüsten çalıştık. Örüntü konusunu öğrencilerimiz zaten biliyordu.Konuyla ilgili bilgisayardan etkinlikler yaptık. Kalan zamanımızda süsleme konusuna çalıştık. Örnek çalışmalar inceledik. Defterimize konuyla ilgili kısaca not tuttuk.

Son dersimizde süsleme konusu ile ilgili görsel etkinlik çalışmasına başladık. Öğrencilerime konuyla ilgili etkinlikler verdim. Süslemesini yapan öğrencilerimiz o etkinliği defterine yapıştırdı. Çalışmamıza bu hafta bitinceye kadar devam edeceğiz.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile çarpma işlemi konusuna devam ettik. İki basamaklı sayılar ile çarpma işlemi yapmayı öğrendik. Konuya problem ile başladık. Daha sonra çarpma işlemini dört adımda nasıl yapılacağını daha doğrusu mantığını kavratmaya çalıştım. Biraz öğrencilerimiz bu konuda zorlandı. Daha sonra basamak kaydırma yaparak iki basamaklı çarpma işlemini nasıl yapmaları gerektiğini gösterdim. Basamağı neden kaydırdığımızı açıklamaya çalıştık. Hazırladığım sunum yardımı ile alıştırmalar yaptık. İşlemlerde hatası olan öğrencilerimiz ile bireysel çalışma yaptık. Ev çalışması için birinci grup öğrencilerimize konuyla ilgili çalışma kağıdı verdim. İlk sayfayı öğrencimiz çalışıp diğer sayfadaki etkinlikleri yapacaktır. Nasıl çalışma yapılması gerektiğini sınıfta konuştuk.

Konuyu sınıfı ikiye ayırıp anlatmamım sebebi; konunun zor olması ve bireysel çalışma gerektirmesiydi. Bütün öğrencilerimiz ile aynı anda çalışsaydık tam öğrenme gerçekleşmeyebilirdi. Bu yüzden bugün birinci grup öğrencilerimizle çalıştık. Yarın ikinci grup öğrencilerimiz ile çalışıp tam öğrenmeyi gerçekleştireceğiz. Bugün öğrencilerimiz hepsi sorunsuz bir şekilde verdiğim alıştırmaları yaptılar. Hatalarımız oldu fakat bu hatalar sayıları çarpma ve ritmik sayma konusunda eksikliklerimizden dolaydı. Bu konunun özellikle ritmik sayma konusunun üzerinde durmamız gerektiğini gördük. İki basamaklı sayılar ile çarpma işlemini yapma konusunda sıkıntımız yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder