28 Kasım 2016 Pazartesi

Toplamı Ve Farkı Tahmin Etme

İlk dersimize hafta sonu yapılan çalışmaların kontrolü ile başladık. Hafta içi yapılacak çalışmaların neler olacağını konuştuk. Hafta sonu için verdiğim Keloğlan masalını anlatarak ve metin çalışmasını yaparak derse giriş yaptık. Maddeyi tanıyalım ile ilgili verdiğim test çalışmasının kontrolünü yaptık. Kalan zamanımızda çarpım tablosu ile ilgili küçük bir yarışma ile devam ettik.

İkinci ve üçüncü dersimizde hayat bilgisi yaptık. Hayat bilgisinden öğrenme şekilleri ve bilgi teknolojisi konularına çalıştık. Alınan bir teknolojik ürünün kullanımı ile ilgili beyin fırtınası yaparak derse başladık. Daha sonra kitabımızdaki origami yapımı yönergesine göre dinleyerek ve görerek öğrenme etkinliğini yapmaya çalıştık. Öğrenme şekillerinin neler olabileceğini konuştuk. Yardımcı kaynaklar konusu ile ilgili kitabımızdaki konuyu çalıştık. Kaynakların ve bu kaynakları kullanmanın önemi üzerinde konuştuk. Konuyla ilgili defterimize not tuttuk.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Toplamı ve farkı tahmin etme ile ilgili konuyu çalıştık. Onluğa yuvarlama konusunu tekrar ettik. Tahmin etme ile ilgili alıştırma yaptık. Bugün verdiğim çalışma bu konu ile ilgili. Öğrencilerimiz mutlaka defterlerindeki konuyu tekrar edip çalışmalıdır.

Öğleden sonra okulumuzdaki tadilat sebebiyle Türkçe dersini yapamadık. Gürültüden dolayı derse motive olamadık. :( Havanın yağışlı olması sebebiyle son dersimizi de sınıfta yapmak zorunda kaldık. Öğleden sonraki iki dersimizde müzik yaptık. Öncelikle öğrendiğimiz kavramları tekrar ettik. Geçtiğimiz haftalarda sol notası üzerinden ritim kalıpları öğrenmeye başlamıştık. "İzmir Van" kalıbını tekrar ettik. El vurma, masaya vurma, bardakları kullanarak kalıbın ritmini çalıştık. Daha sonra "İzmir İzmir Van" kalıbına aynı şekilde çalıştık. Öğrencilerimizle gruplar halinde bardakları kullanarak kalıpların ritimlerini oluşturmaya çalıştık. Bardak ritim çalışmasının ilk etkinliğini de bu şekilde yaptık. Ritim kalıplarından sonra hareketli fon müziklerine eşlik etmeye çalışacağız.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile çarpma işlemine giriş yaptık. problem durumları üzerinden iki basamaklı bir sayı ile bir basamaklı sayının çarpımı daha sonra üç basamaklı bir sayı ile bir basamaklı bir sayının çarpımı konusunu tekrar ettik. Çarpma işelmi terimlerini hatırladık. Çarşamba günü ileri düzey çarpma işlemlerini öğrenmeye başlayacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder