1 Kasım 2016 Salı

Isaac Newton - Doğru - Işın - Doğru Parçası

İlk dersimize dün ev çalışması olarak verdiğim düzlem ve düzlem parçası çalışma kağıdının kontrolü ile başladık. Hızlıca konuyu tekrar ettik. Çalışma kağıdındaki etkinlikleri beraber yaptık. Zavallı Çoban masalının okuma çalışmasını yaptırmadım. Onun yerine masalı sırayla öğrencilerimize anlattırdım. Verdiğim okuma çalışmalarını yeri geldiği zaman okuma yerine direk anlattırma ile metin incelemesini yapacağız. Zavallı Çoban metni uzun bir metindir fakat içeriği ve metin inceleme soruları basitti.

İkinci ve üçüncü dersimizin bir kısmında matematik yaptık. Dün düzlem ve düzlem parçasını çalışmıştık. Bugün doğru, ışın ve doğru parçasını konusunu çalıştık. Hazırladığım sunum yardımı ile örnek olay üzerinden derse giriş yaptık. Görsel okuma ile görseldeki iki ucundan tutulduğunda uzayan, sadece bir ucu uzayan ve iki ucuda uzamayan nesnelere örnekler vs. gibi sorularla öğrencilerimizin konuyu kavramalarını sağladım. Daha sonra paket lastiği, makara ip ve cetvel modellerini kullanarak doğru, ışın ve doğru parçasının nasıl olduğunu bunları matematiksel ifade ile nasıl göstereceğimizi açıkladık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk ve defterimize görsel etkinlik yaptık.

Dün çalıştığımız düzlem ve düzlem parçası sunumu ile bugün çalışılan doğru, ışın ve doğru parçası konusunun sunumu 3.sınıf etkinlikler konu anlatımı bölümüne eklenmiştir.

Üçüncü dersimizin kalan kısmında ve dördüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Bir önceki dersimizde kuvvetin ne demek olduğunu, itme ve çekmenin kuvvet olduğunu ve varlıkları nasıl hareket ettirdiğimizi uygulama yaparak görmüştük. Konuyu tekrar ettik ve yeni bir uygulama ile kuvvetin varlıklara etkisini çalışmaya başladık. Uygulama fen bilimleri sayfasına eklenmiştir.Uygulamayı defterimzie yapıştırdık ve adım adım konuyu çalıştık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk.

Öğleden sonraki ilk dersimizde "Ünlüler İle Bir Gün" etkinliğimize yeni bir kişi daha ekledik. Fen bilimleri dersinde üniteyle ilişkili olduğu için yeni ünlü kişimiz Isaac Newton'dur. Öğrencilerimizle etkinliğimizde önceden öğrendiğimiz kişileri tekrar ettik. Daha sonra Newton'ın hayat hikayesni ve çalışmalarını anlatan çalışma kağıdını öğrencilerime dağıtıp okumalarını istedim. Beraber okuma çalışması yapıp, öğrencilerimize Newton'ın yaptığı çalışmalar hakkında öğrencilerimizin anlayabileceği şekilde kısaca bilgi vermeye çalıştım. Daha sonra öğrencilerimizden gelen soruları cevaplamaya çalıştım. Tabi sorular öğrencilerimizin ne kadar meraklı olduğunu gösterir nitelikteydi.
Daha sonra Newton'ın buluşları ile ilgili kısa bir animasyon izledik.
Son dersimizde serbest görsel etkinlik yaptık. Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile eş anlamlı sözcükler ile ilgili konu tekrarı yaptık. Doğal sayılar ile ilgili test çözme çalışması yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder