27 Aralık 2016 Salı

Büyüklerimizin Çocukluğu - Yağmur Yağıyor Şarkısı

İlk dersimize dün ev çalışması olarak verdiğim "Fare Kapanı" metninin okuma ve okuduğunu anlama sorularını yaparak başladık. Çalışmalardaki gerekli olan düzeltmeleri yaptık. Metin hakkında soru cevaplar yaptık.

İkinci dersimizde matematikten ev çalışması olarak verdiğim örüntü ve süsleme etkinliğinin sorularını yanıtladık. Hayat bilgisi testinin yanıtlarını kontrol ettik. Bazı konuların tekrar çalışmasını yaptık. Kalan zamanımızda ve üçüncü dersimizde hayat bilgisinden aile büyükleirmizin çocukluğu konusuna çalıştık. Kendi çocukluğum ile ilgili öğrencilerimize görseller izlettim. Görseller hakkında konuştuk. Geçmiş zamandaki ve günümüzdeki farklılıkların neler olabileceğini örnekler ile açıkladık. Kiatbımızdaki yönergelere göre konuyu çalıştık. Bugün ev çalışma ile ilgili verdiğim etkinliğin bir kısmı bu konu ile ilgilidir. Öğrencilerimiz çalışmalarını yaparken aile bireylerinden yardım almalıdırlar. Gerekli yönergeyi öğrencilerimize anlattım.

Dördüncü dersimizin bir kısmında fen bilimlerinden maddeyi niteleyen özellikler konusu ve ışık konusu ile ilgili etkinlik yaptık. Kalan zamanımızda kitap okuma etkinliği yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden temadaki dinleme metni olan Öğretmenim şiirine başladık. Konuyla ilgili soru cevaplar yaptık. Şiiri okuma ve defterimize yazma çalışması yaptık. Şiirin konusu ve ana duygusunu biçim yönünden inceleme çalışmasını yarın yapacağız. Görsel çalışmasına devam edeceğiz.

Son dersimizde müzik yaptık. Önceki derslerimizde fa - sol ve la notalarını belli ritim kalıplarına uygun olarak çalışmıştık. Öğrencilerimize müzikte ölçü konusunu anlatmadım fakat ritim kalıplarından hissetmelerini sağlamaya çalıştım. Bu yüzden şarkıların notalarını yazarken ölçü yerine ritim kalıpları şekilde yazdık. Önceden İzmir - Van kalıplarını oluşturmuştuk. Sürelerinin ne kadar olabileceğini çalışmıştık. Yağmur Yağıyor şarkısının ritim daha doğrusu ölçü kalıbı -İzmir İzmir Van- -İzmir İzmir Van- -Van van Van Van- -İzmir İzmir Van- şeklinde notalarını oluşturduk ve defterimize yazdık. Parça parça flüt ile çalma çalışması yaptık. Genel olarak konuyu öğrencilerimiz kavradı fakat flütteki delikleri tam kapatamama sıkıntısı devam ediyor. Çalıştıkça düzeleceğini düşünüyorum.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimizle okuduğunu anlama çalışması ve toplama, çıkarma, çarpma işlemi etkinlikleri yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder