1 Aralık 2016 Perşembe

Çarpma İşlemi

İlk iki dersimiz İngilizce idi. İkinci derste öğretmenimiz izin aldığı için derste dün verdiğim ev çalışmalarının kontrolünü yaptık. Hayat bilgisinden dürüstlük ve güven konusu ile ilgili test çalışmalarının kontrolünü yaptık. Doğal sayılar tekrar çalışmasının kontrolünü yaptık.

İkinci dersimizin kalan zamanımızda ve üçüncü dersimizin bir kısmında hayat bilgisi yaptık. Dün trafik kuralları ile ilgili çalışma yapmıştık. Konuyu tekrar ettik. Okul yolunda meydana gelebilecek olumsuzluklar karşısında neler yapabileceğimizi soru cevaplar ile konuştuk. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Bugün yaptığımız çalışma ile hayat bilgisinin birinci temasını bitirdik. Yardımcı kaynaklardan çalışma yapan öğrencilerimiz hayat bilgisinden okul heyecanım teması ile ilgili çalışmaları bitirebilirler.

Üçüncü dersimizin kalan zamanında rehberlik çalışması yaptık. Öğrenci davranışları, okul ve sınıf kuralları ile ilgili konuşma yaptık. Bazen öğrencilerimizin davranışlarında sıkıntılar ile karşılaşıyoruz. Sorunlar ciddi olmasada yine de rehberlik çalışmasını yapmamız gerekiyor.

Dördüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Dün maddenin hallerinden katı maddeleri çalışıp defterimize not tutmuştuk. Bugün sıvı ve gaz maddeleri çalışıp tekrar edip notunu tuttuk. Maddenin halleri konusu bitti. Fakat suyun doğadaki halleri ve su döngüsü konusunu önümüzdeki hafta etkinlikler ile çalışacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Sarmaşık Gülü metnini okuduk. Okuduğunu anlama çalışmasını bitirdik. Eş sesli kelimeler etkinliğinin bir kısmını yaptık. Yarın metnin çalışma kitabındaki etkinliklerini tamamlayacağız.

Son dersimizde matematikten örüntü ve süsleme konusunun etkinliğine devam ettik. Öğrencilerimizin yarısı çalışmasını tamamladı. Yarın bu konuyu da tamalayacağız.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile iki basamaklı çarpma işlemi konusunu çalıştık. Dün yaptığımız etkinlikleri ve çalışma planının aynısını yaptık. Bu grupraki öğrencilerimiz bazıları konuyu tam olarak kavrayamadı. Yarın okul çıkışı bu öğrencilerimiz ile bireysel olarak farklı etkinlikler ile konuyu tekrar çalışacağız. Konuyu anlayan öğrencilerimize etkinlikler vermiştim. Bu etkinlikleri öğrencilerimiz ufak tefek çarpım tablosu ile ilgili hatalar olsada tamamladılar. Önemli olan konunun mantığını ve işlemin yapılış şeklini kavramaydı. Çarpım tablosu ve ritmik sayma alıştırma yaptıkça öğrenilecektir. Fakat öğrencilerimiz ritmik sayma konusunu sık sık tekrar etmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder