22 Kasım 2017 Çarşamba

Verilmeyen Eksileni Ve Çıkanı Bulma

İlk iki dersimiz sosyal bilgiler idi. Sosyal bilgiler dersinden milli kültürümüz konusunu bugün çalıştık. Öncelikle soru cevaplar yaparak yaşadığımız ilçenin yöresel kıyafetlerini, yemeklerini, düğünlerini vs. konuştuk. Düğünlerin nasıl yapıldığını detaylı olarak açıkladık. Gözlemlerimizi paylaştık. Daha sonra morpakampüsün konu anlatımını dinledik. Konuyla ilgili görseller inceledik. Görseller hakkında konuşarak hangi görselin hangi kültür ögesi olduğunu belirledik. Defterimize görsel etkinlikler ile birlikte konunun kısaca notunu yazdık. Milli kültürümüze halk oyunları kursumuzda zaman zaman değiniyoruz. Sadece oyunlar üzerinden değil yörelerin yemekleri, kıyafetleri, şivelerine kadar açıklamalar yapıyoruz.

Üçüncü ve dördüncü dersimizin bir kısmında matematikten çıkarma işleminde verilmeyen eksileni ve çıkanı bulma ile ilgili konuyu çalıştık. Problem durumları üzerinden eksilenin ve çıkanın nasıl bulunacağını hatırladık. Geçtiğimiz senelerde üzerinde durduğumuz konuydu. Bu sene öğrendiğimiz doğal sayılarda uygulamasını yaptık.

Dördüncü dersimizin kalan zamanında bilgisayardan zeka oyunu oynadık. Uzun zamandır oynamıyorduk. 3. bölümde kalmışız en son. :) 10. bölüme geldik.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Sanatsal Devrimler dinleme metnine başladık. Metin ile ilgili hazırladığım sunumdan görsel okumalar yaptık. Sözcük çalışmasını bitirdik. Metin ile ilgili inceleme çalışmasını yarın yapacağız. Bu hafta 2. temayı bitireceğiz. Öğrencilerimize Aşık Veysel'in hayatı ile ilgili okuma metni verdim. Yarın Uzun İnce Bir Yoldayım türküsüne çalışacağız. Çalıştığımız altyapıyı yarın şarkılarımız sayfasına yüklerim.

Son dersimizdebireysel çalışma yaptık. Görsel etkinliklerde eksiği olan öğrencilerimiz çalışmalarını tamamlıyorlar. Diğer öğrencilerimiz genelde kitap okuyarak zaman geçiriyor. Hikaye kitabını bitiren öğrencilerimizi teneffüslerde ve bireysel çalışma zamanlarda sözlü değerlendirmeye almaya devam ediyorum. Sınıfımız öğrencilerinden Yasin, Gizli Bahçe kitabını da bitirerek değerlendirmeyi geçmiştir. Kendisine Define Adası'nı verdim. Bu hafta kitap okumada sınıfça hızlanma gözlemledim. Senenin sonuna kadar temel eserleri bitirmeyi hedefliyoruz.

Öğretmen arkadaşlarımızdan kitap okuma ile ilgili sorular geliyor. Bu sene temel eserleri takip edeceğimizi ve her öğrencimizin kendisine ait bir kütüphane oluşturacağını senenin başında velilerimizle birlikte kararlaştırdık. Sınıf kütüphanemiz de var fakat öğrencilerimizin kendilerine ait evlerinde kütüphaneleri olmasını istedim. Öğrencilerimizin okudukları her kitabı bende okuduğum için kitap hakkında konuşmak daha kolay oluyor. Bazen ders sırasında konulara göre soru cevaplar yaparken öğrencilerimiz okudukları kitaplardan örnekler vermeye başladılar. Yorumlayıp eleştirilerde bulunanlar oluyor.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile kelime anlamı ve sütun grafiği ile ilgili çalışma kağıtlarından etkinlikler yaptık. Harmandalı tekrar çalışmasına kız öğrencilerimiz ile birlikte devam ettik. Yunt Dağları zeybeğinin düz yürümesi ve eşme figürünü çalıştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder