16 Ekim 2015 Cuma

Basamak Değeri

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Ödev kontrolüm sırasında öğrencilerim Türkçe kitabındaki Uçurtma metnini okudular. Kalan zamanımızda okulumuzun tiyatro salonunda hareketli şarkılar ile dans etkinliği yaptık.

İkinci ve üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten dün çalıştığımız basamak ayırma, onluk ve birlik kavramını tekrar ettik. Hazırladığım sunum yardımı ile basamak değeri konusunu çalışmaya başladık. Onluk birlik evini kullanarak sırayla etkinlik yaptık. Verilen sayıları onluk ve birliklerine ayırarak basamakların değerlerini kavramaya çalıştık. Morpa kampüsü kullanarak konuyu pekiştirdik. Çalışma etkinliklerini yaptık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Not tutarken aşama aşama soru cevaplar yaptık. Örnek çalışma olarak defterimize basamak tablosunu  çizmeye çalıştık. Tablo veya şekiller çizilirken kareli defterin çizgilerini nasıl kullanaklarıını öğrencilerime anlattım. Yapamayan öğrencilerime yardımcı oldum. Özellikle tablo kısmı zamanımızı aldı. Birkaç çalışma sonunda tablo veya şekil çizmenin nasıl olacağını kavrayacaklardır. Geometrik cisimler konusunda izometrik kağıt üzerinde birkaç çizim çalışmamız olmuştu. Serbest etkinlikler dersinde bu konuya yer vereceğiz. Noktalı ve izometrik kağıt üzerinde 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizim çalışmalarımız olacak.

Dördüncü dersimizde öğrencilerimi çalışmaları için serbest bıraktım. Birkaç öğrencim ile basamak değeri konusunu bireysel çalıştım. Kitap değişimini yaptım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden dinleme metninin bir kez daha dinledik. Engelli insanlar ile ilgili film izleyip üzerinde konuştuk. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamladık. Sözcük çalışmasını pazartesi günü yapacağız.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde serbest oyun oynadık. Yakan top oynamak isteyen öğrencilerimiz yakan top oynadılar. Futbol oynamak isteyenler ise futbol oynadılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder