18 Ekim 2015 Pazar

Ünlü Sesler Hikayesi

Yeni eğitim öğretim yılında 1. sınıf öğretmenlerimiz takip ettiğim kadarıyla "e" ve "l" seslerini verdiler. Bu seslerle hece, sözcük ve görsel içerikli cümleler oluşturup okuma yazma sürecini devam ettirmektedirler. İlk defa 1.sınıfları okutan öğrencilere okuma ve yazma öğreten öğretmen arkadaşlarımız bu süreçte zorluk çekebilirler. Sonuçta biz öğretmenler bu işi yaptıkça öğreniyoruz.

Bu konuda deneyim sahibi olan öğretmenlerimizin tavsiyelerinden birini sizlerle paylaşacağım. Bu deneyimi geçen sene kendi sınıfımda uyguladım ve çok büyük faydasını gördüm.

Arkadaşlar okuma yazma öğretimin ses grupları vardır. Bu ses gruplarında sesli harfler aralara serpiştirilmiştir. Bizler müfredata göre seslerin sırası geldiğinde öğrencilerimize bunları aktarırız. Geçen sene uyguladığım yöntem şuydu. 1.grup harfleri verdikten sonra ünlü harflerin hepsini sözel olarak verdim. Yazma işini müfredata uygun olarak ilerlettim. Ünlü sesler ile ilgili internette bulduğum bir hikaye ile sesleri görselleştirdim. Öğrencilerime bu seslerin çıkışını öğrettim. Zaman zaman bu sesleri tekrarladık. Yeni öğrendiğimiz ünsüz harfler ile bunların hepsiyle heceler oluşturduk. İkinci gruba geçtikten sonra öğrettiğimiz ilk harf n sesidir. Bu sesi öğrettikten sonra hece çalışmalarımız na ne nı ni no nö nu nü an en ın in on ön un ün şeklinde olmuştur. Tabi bu çalışmayı sınıfta görsel olarak hazırladığım ünlü ses kalıplarını kullanarak yaptırdım. Sizler bu çalışmayı geliştirip daha zengin içerik ile öğrencilerinize verebilirsiniz. Ses temelli okuma yazma öğretiminde ilerleme kaydedemeyen öğrencileriniz olur ise bu yöntem ile yani hece oluşturma yöntemi ile hece ezberleterek  onlara okuma ve yazmayı öğretebilirsiniz.



8 tane kardeş varmış.Bunlar sürekli ağlıyormuş.Bir tanesi aaaaaaaa, bir tanesi eeeeeeee , bir diğeri ııııııı, iiiiiii ,oooooo,öööööööö ,uuuuuuu ,üüüüüüüüü diye ağlıyorlarmış. Anneanneleri de söyleniyormuş artık sizi gidi Allah'ın seslileri diye. Bu kardeşler o kadar ağlıyorlarmış ki televizyona bile çıkmışlar.Sesli ünlüler diye. Artık onları herkes tanıyormuş.Ünlü olmuşlar.

Sizler hikayeyi zenginleştirebilirsiniz. Yukarıdaki görselleri aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz. Her harfi word sayfasında ayrı ayrı hazırladım. A4 e çıktı alıp yazı tahtasının kenarına yapıştırıp öğrettiğiniz her ünsüz harfte sözel olarak hece oluşturabilirsiniz.

3 yorum: