15 Ekim 2015 Perşembe

Basamak Kavramı

Ödev kontrolü ile ilk dersimize başladık. Öğrencilerime "Tarif" başlıklı bir metin ve araştırma ödevi vermiştim. İlk dersimizde metni sesli ve takip ederek okuma yaptık. Metin ile ilgili okuduğunu anlama çalışmasını sınıfta yaptık. Ödev olarak metin anlama soruları vermemiştim. Sözel olarak sınıfta yaptık. Araştırma ödevlerini okuduk.

İkinci ve üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten basamak kavramı ve onluk - birlik konusuna çalıştık. Geçen sene onluk - birlik kavramını çalışmıştık. Basamak kavramını yeni gördükleri için sınıf içi etkinlikler yaptık. Bunun için basamak kavramı tablosunu ve onluk - birlik evini kullandık. Sayıları yazarken basamak dediğimiz bölümler olduğunu ve kullandığımız rakam kadar basamağın isim alacağını tablomuzda gördük. Hazırladığım sunum yardımı ile bir basamaklı doğal sayıları öğrendik. Daha sonra aynı şekilde tabloyu kullanarak iki basamaklı doğal sayıları kavramaya çalıştık. Burada soru cevap şeklinde bir basamaklı en küçük doğal sayı, en büyük doğal sayı vs. soruları öğrencilerim söylemesini sağladım. Onluk-birlik evi üzerinden sayıları onluk birliklere ayırmayı gördük. Sayıyı onluk birliklerine ayırıp toplama işlemi ifadesi şeklinde yazabileceğimizi gösterdim. Çünkü bundan sonraki kazanım çözümleme olacaktır. Çözümlemeye bir ön hazırlık olmasını sağladık. Toplam şeklinde yazılan onluk birlik kavramında birliklerin yerleri değişse bile sayıyı oluştururken en büyük basamağa göre oluşturmız gerektiğini kavradık.

Örneğin; 25 sayısı = 2 onluk + 5 birlik yerine 25 sayısı= 5 birlik + 2 onluk şeklinde de yazılabileceğini, bu durumda onluğun başta birliği sonda düşünerek sayıyı yazmamız gerektiğini aksi halde sayının 52 olacağını ve yaptığımız işlemin yanlış olduğunu onluk birlik evini kullanarak belirttik.

Diğer önemli bir husus sayıları basamaklarına göre söylerken mutlaka bir basamaklı doğal sayı, iki basamaklı doğal sayı şeklinde söylenmesi gereğidir. Çalışmalarımızı yaparken bunun üzerinde sıkça durduk. Çünkü bir basamaklı sayı ile bir basamaklı doğal sayı arasında fark vardır. Şu anda öğrencilerimiz bunu kavrayamaz ama en ilerleyen sınıflarda sayılar konusu farklılaşacak tam sayı, rasyonel sayı vs. kazanımları öğretilmeye başlanacaktır.Önemli olan öğrencilerimiz bu konudan sonra şunu açıklayabilirlerse; zaten basamak ve basamaklarına göre sayı oluşturmayı öğrenmiş olacaklardır.
"Onlar basamağı 2 olan en büyük iki basamaklı doğal sayı kaçtır?" vs. soruları yanıtlayabiliyorsa basamak konusunu kavramıştır.

Etkinliklerden sonra defterimize konular ile ilgili not tuttuk. Kitabımızda konuyla ilgili çok fazla detay verilmemiş ama etkinlikler ile sürekli bu konuyu çalışmaya devam edeceğiz.
Son dersimizde Türkçe yaptık. Türkçeden dinleme metnini çalıştık. Hzırladığım sunum yardımı ile engelli insanlarımıza yardım konusunda görsel okuma yaptık. Metni dinledik. Metin hakkında anlama çalışması yaptık. Çalışma kitabındaki ilk etkinliği bitirdik.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden işbirliği içerisinde çalışma ve yarımlaşma konusunu dün çalışmıştık. Bugün yeni şeyler öğreniyorum konusunu kitabımızdantakip ederek çalıştık. Dünkü çalışmalarımızı pekiştirme adına defterimize kısaca not tuttuk.
Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde yavaş tempoda koşu ve ısınma hareketleri yaptık. Kalan 10 - 15 dk. oyun için serbest bıraktım. Kızlar kendi aralarında voleybol topu ile oynadılar. Erkekler futbol oynadılar.

Kurs çalışmamızda matematik yaptık. Genel tekrar olması için çalışma kağıtları üzerinden sorular çözdük. Çalışma kağıtlarını bitiren öğrencileriz geometrik cisimler ile ilgili test çözdüler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder