21 Ekim 2015 Çarşamba

Geometrik Şekiller - Bayrağımız - Sulu Boya Baskısı - Sözlük Kullanımı

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Dün verdiğim testleri kontrol ettim. Hatası veya yanlışı olan öğrencilerimin yanıtlarını düzelttim. Ödev kontrolüne çok zaman ayıramadığım için gözümden kaçan hatalar olabilir. Evde mutlaka öğrencimiz ödevini yaptıktan sonra velilerimiz kontrol etmelidir. Hata veya yanlışı konusunda sizde yardımcı olamıyorsanız kırmızı tükenmez kalem ile işaret koyunuz. Kontrol sırasında bana kolaylık olacaktır. Kalan zamanımızda hazırladığım sunum yardımı ile bayrağımız ve vatanımız konusunu çalışmaya başladık. Soru cevaplar yaptık. İstiklal Marşı'mızı söyledik.

İkinci dersimizde bayrağımıza ve İstiklal Marşı'mıza saygı konusu üzerinde konuştuk. Soru cevap yaptık. Kitabımızdaki konuyla ilgili metni okuduk. Yarın İstiklal Marşı'mızın Öyküsü metnini okuyacağız. Bayrağımız ile ilgili defterimize not tuttuk.
Üçüncü dersimizde Türkçe yaptık. Türkçe çalışma kitabından farklıyız ama benziyoruz metninin sözcük çalışması etkinliğini bugün yaptık. Sözlük kullanımı hakkında öğrencilerimi bilgilendirdim. Geçen sene bu konuyu detaylı bir şekilde çalışmıştık. Geçen sene resimli sözlük kullandığımız için kelimeleri bulmak kolaydı. Bu sene ilköğretim düzeyinde sözlükler kullanmaya başladık. Açıkcası ilk başta öğrencilerim kelimeyi bulurken zorlanırlar diye düşünmüştütm ama öyle olmadı. Hızlı bir şekilde sözcükleri bulup anlamlarını kitabımızdaki ilgili bölüme yazdık.

Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematikten geometrik cisimlerden geometrik şekillere geçişi hazırladığım sunum yardımı ve morpakampüsü etkinlikleri ile kısaca anlattım. Daha sonra öğrencilerime verdiğim baskı taslağı üzerinde sulu boya baskısı yaparak geometrik cisimlerin yüzeylerini kullanarak geometrik bölgeleri oluşturduk. Bölgeleri isimlendirdik.
 
 
 
Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde serbest oyun oynadık.

Yarın okul çıkışı toplantım olduğu için bugün öğrencilerimizin hepsi matematik kursuna katıldılar. Geometrik şekillerin notunu kursta defterimize yazdık.
Konu yoğun olduğu için bugün çalışma kağıtlarından ve testten çalışma yapamadık. Konuyu verilen zamandan önce bitirdiğimiz için bu çalışmaları derste yapacağız.

Dün serbest etkinlikler dersinde ana renkler ve ara renkler üzerinde çalışma yapmıştık. Öğrencilerimiz çalışmalarını bitiremediği için burda paylaşamadım. Bugün bazı öğrencilerimiz çalışmalarını bitirdi. panomuzda sergiledik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder