18 Ekim 2016 Salı

Onluk Ve Yüzlük Bozarak Çıkarma İşlemi

İlk dersimize ev çalışması olarak verdiğim çalışma yaprağının kontrolü ile başladık. Okuma metnini okuyup sorularını yanıtladık. Matematik bölümündeki problemleri yanıtladık. Hatalarımızı düzelttik.

Bugün matematikte öğrencilerimizi en çok zorlayan konulardan birini çalıştık. Konuyu çalışma, deftere gerekli konu özetini tutma ve alıştırmalar üç dersimizi aldı. İlk önce bir problem durumu ile konuyu giriş yaptık. Çıkarma işlemi terimlerini bu problem durumundan hatırladık. Problemde verilen ve istenenleri belirledik. Daha sonra onluk blokları kullanarak çıkarma işlemini nasıl yapacağımızı onluk ve yüzlük bozmayı kavramaya çalıştık. Örneğin; 754 - 268 = ? işlemi şeklindeki alıştırmaları öğrencilerimiz kavradı. Bütün öğrencilerimiz bu tür alıştırmaları tahtada açıklayarak yaptılar. Fakat bazı öğrencilerimiz 705 - 246 = ? şeklindeki alıştırmalarda zorlandılar. Çünkü onluklardan yüzlüklere geçişte sorun oldu. Bunun için eksilen sayının her basamağının üstüne birer ev çizdik. Birler basamağının komşunun onlar basamağı, onlar basamağının komşusunun yüzler basamağı olduğunu belirterek onlar basamağından alamayacağımzı bir onluk için, onlar basamağının kendi komşusu olan yüzler basamağından önce bir yüzlük alıp daha sonra birler basamağına bir onluk vermesi gerekitğini hikayeleştirerek anlattım. Konu öğrenildi fakat bazı öğrencilerimizde hatalar oldu. Alıştırma yaptıkça tamamen öğrenilecektir. Bu tür alıştırmaları onluk blokları kullanarak sınıfta yapmaya devam edeceğiz. Eldeli toplamada ve onluk, yüzlük bozarak çıkarma işlemi yapmada hatası olan öğrencilerimiz ile okul çıkışlarında yaptığımız kurslarda bireysel olarak çalışacağız. Toplama ve çıkarma işlemleri ile ilgili bol bol alıştırma yapmaya devam edeceğiz. Ayrıca sayı örüntüleri ve ritmik sayma konusunu da bütün sene boyunca çalışacağız.

 
Öğleden sonra fen bilimleri dersi yaptık. Kitabımızdan hareket ve hareket özellikleri konusunu tekrar ettik. Kitabımızdan konunun önemli yerlerinin altını çizdik. Yaptığımız bu çalışma ile öğrencilerimize bir konuyu çalışırken o konunun önemli kısımlarının olduğunu ve bunu belirlemenin önemini kavratmaya çalıştım. Daha sonra defterimize konuyla ilgili etkinlik yaptık.
Son dersimizde serbest oyun etkinliği yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder