21 Ekim 2016 Cuma

Tekrar Çalışmaları

İlk dersimize haftalık kitap okuma değerlendirmesi ile başladık. Daha sonra dün ev çalışmaıs olarak verdiğim Deve Kervanı metnini okuma ve okuduğunu anlama çalışmalarını yaptık. Öğrencilerimizin yazılarını değerlendirme çalışması yaptık. Ev çalışmaları bir sonraki gün çalışılacak konulara hazırlık niteliğinde olduğu için öğrencilerimiz mutlaka özenerek çalışma yapmalıdır. Çalışmalarda sıkıntılı olan öğrencilerimizle gerekli değerlendirme çalışmasını yaptık. Çalışmaları yapmayan öğrencilerimiz o gün derse katılmakta özellikle bu çalışma kağıdının kontrolünü yaparken zorlanmaktadırlar. Ayrıca öğrencilerimiz kendi soru çözerken mutlaka çalışılan konularla ilgili olan soruları çözmelidirler. Öğrencilerimizin bu konuda da nasıl bir yöntem uygulayacaklarını açıkladım. Ders defterlerimizin içeriği bilgiyi bulma ve kullanma yönünden çok önemlidir. Öğrencilerimiz mutlaka defterlerindeki konuları günlük ve haftalık tekrarlarla pekiştirmelidirler. Ayrıca çalışmalarında defterlerini mutlaka kullanmalıdırlar.

İkinci ve üçüncü dersimizin bir kısmında fen bilimlerinden beş duyu organımız ünitesinin kitabımızdaki değerlendirme çalışmalarını yaptık. Ders defterimizden üniteyi özetlediğimiz bilgileri okuyup tekrar ettik. Değerlendirme çalışmalarını yaparken defterlerimizi nasıl kullanacağımızı öğrencilerimize açıkladım.

Üçüncü dersimizin kalan kısmında ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten ev çalışması olarak verdiğim toplama ve çıkarma işlemi problemleri ile ilgili bu problemlere benzer problem çözme çalışması yaptık. Daha fazla soru çözmek için problemlerin yazılığı olduğu taslak çalışmayı öğrencilerimize verdim. Öğrencilerimiz defterlerine problemleri yapıştırıp soruları çözmeye çalıştılar. Tahtada soruları tek tek çözüp gerekli problem çözme basamaklarını hatırlamaya çalıştık. Defterlerimize yaptığımız bu çalışmadaki problemler öğrencilerimizin ileri seviye düşünme becerisini gerektiren problemlerdir. Öğrencilerimiz problemleri çözerken defterlerindeki çözüm yollarına benzer bir şekilde uygulama yapmalıdırlar.
Beşinci dersimizde matematik yapmaya devam ettik. Problem çözerken 6, 7, 8 ve 9'lar ile çarpma işlemini gerektiren problem vardır. Öğrencilerimizin bir kısmı hala ritmik sayma çalışmalarında sıkıntı yaşıyorlar. İşlemleri nasıl yapacaklarını biliyorlar fakat ritmik sayma becerisi olmadığı için işlemi yapmakta kendi kendilerine saymalar yaparak çözümü bulmaya çalışıyorlar ve çok zaman kaybediyorlar. Ayrıca sayma yaparken hatalarda oluyor. Öğrencilerimize 6, 7, 8 ve 9 ile ilgili çarpma işlemlerini pratik yoldan nasıl yapmaları gerektiğini gösterdim ve uygulamalar yaptık. Öğrencilerimizin çoğu pratik çözümü kavradı. Fakat önceden de belirttiğim gibi sayı sayma becerisi matematiğin temelidir ve öğrencilerimiz sayma becerisi ile çarpma işlemini yapmalıdırlar. Zaten sayma becerisi olan öğrencimiz pratik yoldan çarpmayı sadece bir uygulama ile kavradı ve zor diyebileceğimiz alıştırmaları hem yaptılar.

Son dersimizde hafta sonu için yapılacak çalışmaları öğrencilerimize verdim. Özgeçmiş yazma ile ilgili öğrencilerimize açıklamalarda bulundum. Dersimizin kalan zamanında okulumuzun ön bahçesinde takımlı yakan top oyunu oynadık ve oyun her geçen gün daha iyi bir şekilde oynanmaya başlandı. Öğrencilerimiz her gün son derslerde dışarıda yaptıkları ısınma hareketleri ve beden eğitimi sayesinde gerek futbol oynarken gerekse voleybol veya yakan top oynarken daha güçlüler. Havalar soğumaya başlayıncaya kadar son derslerimiz oyun ve fiziki etkinlikler olarak devam edecektir.

Yarın, 13.00'da tekvando çalışması Şehit Kemal Ay Anadolu Lisesi Spor Salonunda yapılacaktır. Çalışmaya katılamayacak öğrencilerimizin velileri bizleri mutlaka bilgilendirmeleri gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder