20 Nisan 2016 Çarşamba

Simetri - Kesir Sayısı

İlk dersimize hayat bilgisinden dün çalıştığımız Atatürk'ün liderliği konusunu tekrar ederek başladık. Soru cevaplar ile Atatürk'ün önderliğinde yapılan yenilikleri konuştuk. Kalan zamanımızda Atatürk'ün hayatı ile ilgili okuduğunu anlama metnini öğrencilerimden çalışmalarını istedim. Öğrencilerim etkinliği çalışırken ödev kontrolü ve bireysel çalışma değerlendirmesini yaptım.

İkinci dersimizde Atatürk'ün hayatı ile ilgili okuduğunu anlama çalışmasını yaptık. Kitabımızdan konuyu hazırladığım sunum yardımı ile çalıştık. Atatürk'ün fotoğraflarından oluşan video izledik. Çalışma kitabındaki ilgili etkinliği yaptık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Kesirler konusunu tekrar çalışması yaptık. Daha sonra simetri konusuna giriş yaptık. İp baskısı yaparak konuya dikkat çektik. Öğrencilerime yapılan baskı hakkında sorular sordum. Kağıdın iki parçasında oluşan şekil hakkında öğrencilerimizin düşüncelerini aldım. Daha sonra simetri konusu çalıştık. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Simetri doğrusuna eşit mesafeli süsleme çalışması yaptık. Kes yapıştır kelebek etkinliği ile konuyu pekiştirmeye çalıştık. Kes yapıştır etkinliğine devam edeceğiz. Zaman zaman süsleme ağırlıklı olarak bu konuya devam edeceğiz.
Öğleden sonraki derslerimizde 23 Nisan ile ilgili pano hazırlama çalışmasına başladık. Sınıfımızı beş gruba ayırdık. Her gruba fon kartonu büyüklüğünde Türk bayrağı verdim. Öğrencilerimiz Türk bayrağını krapon kağıdı ile oluşturmaya başladılar. Etrafına dünya çocukları ile ilgili çalışmayı daha sonra ekleyeceğiz. Diğer 2.sınıf öğrencilerimiz krapon kağıdı ile Atatürk'ün görselini hazırlamaya başladılar. Çalışmaları bitirince okulumuzun ilgili panolarında çalışmalarımızı sergileyeceğiz. Umarım yetiştirebiliriz. :)
Çalışmaya daha erken başlayıp gerekli dökümanları paylaşmak isterdim fakat programımızda aksaklıklar oldu. Paylaşımını yaptıktan sonra öğretmen arkadaşlarımız için farklı bir fikir olur ve gelecek senelerde uygulayabilirler.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile Türkçe kursunda noktalama işaretleri konusunu tekrar ettik. Çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık. Matematik dersinden kesir sayısı konusunu çalıştık. Matematik defterimize konuyla ilgili not tuttuk. Kesir sayısı ile ilgili çalışmalarımızın devamını ikinci grup öğrencilerimiz ile konuyu çalıştıktan sonra devam edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder