Tema: Yaşadığımız yer, yörelerimiz ve türkülerimiz
Kazanımlar:
*Yaşadığı
yerleşim biriminin ve vatanının kendisi için özel bir yer olduğunu fark ederek
ülkesini de bir yuva olarak görür.
*Doğal,
ekonomik, turistik, tarihi, yerleşim, ulaşım, folklorla ilgili verilen yeni bir
durumda kullanılacak ilkeleri söyler.
*Yaşadığı
il ve bölge ile ilgili belli başlı ilkeleri yeni durumlarda kullanır.
*Yörelere
göre farklılaşan kültürü, gelenek ve görenekleri tanır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik,
yöresel halk oyunları videoları, fon kartonu, türkü sözleri ve hikayeleri
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1)
Çember
Öğrenciler
sınıfın ortasında çember oluştururlar. Öğrenciler sağ taraflarına doğru
yürürler. Öğretmenin gruba vereceği “hoba” komutuyla alkış tutarlar ve sağ
tarafa doğru yürümeye devam ederler. “Bre” komutuyla grup havaya sıçrar ve
yürümeye devam ederler. “Lele” komutuyla grup çöker ve kalkıp yürümeye devam
eder, “tey tey” komutuyla ise grup yürürken ters yöne dönüp yürümeye devam
eder. Komutlara yanlış tepki veren öğrenci çıkarılır.
2)
Yöresel Oyunlar
Öğrenciler
sınıfın ortasında serbest bir şekilde yürürler. Öğretmen ülkemizin farklı
yörelerindeki halk oyunlarından videolar açar. Öğrenciler bu videolardaki
oyunları grupla veya bireysel oynamaya çalışırlar.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Gazete Sayfası Hazırlama: Bu etkinlik
için öğrencilere önceden hazırlık yapmaları söylenir. Yaşadıkları il ve
ilçeleriyle ilgili fotoğraflar, yazılar, şiirler vb. bulup sınıfa getirmeleri
söylenir. Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen öğrencilere büyük boy beyaz
renkli fon kartonu verir. Bu kartona yaşadıkları il ve ilçeyle ilgili bir
gazete sayfası hazırlamaları istenir. Bu gazete sayfasında görsel materyallerin
yanı sıra, haber yazıları, yaşadıkları yeri tanıtan yazılarda olması gerektiği
belirtilir. Gruplar çalışmalarını arkadaşlarına sunarlar.
*Türkü Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen önceden
hazırladığı türkülerin sözlerini gruplara dağıtır. Bu türkülerin birer hikayesi
olduğunu bu hikayeler sonunda insanların bu türküleri söyledikleri öğrencilere
anlatılır. Gruplar kendilerine verilen türkü sözlerinden yola çıkarak bir
hikaye yazarlar. Bu hikayeyi canlandırırlar ve sonunda türküyü hep beraber söylerler.
Not:
Öğretmen örnek olarak öğrencilere bir türkü filmi izletir. Bu filmin hikayesini
okur. Söylenen türkü ile hikaye arasındaki ilişki öğrencilere açıklanır.
* Doğaçlama:
Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Canlandırmaları için her gruba aynı konu
verilir. Gruplara hazırlanmaları için yeterli süre verilir.
“Yaşadığınız şehirden başka bir şehre
gezmeye gideceksiniz. Bunun için en uygun ulaşım aracı olarak uçağı
seçiyorsunuz. Hayatınızda uçağa ilk defa binip yolculuk yapacaksınız ve çok
heyecanlısınız.
Birinci kişinin amacı; Yolculuk boyunca
elindeki romanı okuyup bitirmek.
İkinci kişinin amacı; İlk defa uçağa
bindiği için çok heyecanlı ve yanındaki kişiyle tanışıp yolculuk boyunca sohbet
etmek.”
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilerin çalışmalar hakkında duygu
ve düşünceleri alınır.
*Öğrencilerin yaşadıkları yeri ne
ölçüde tanıyıp tanımadıkları sorulur.
*Ülkemizin farklı şehirlerine gidip
oraları gezen öğrencilerin oralarda neler gördükleri, kendi yaşadıkları yer ile
farklılık ve benzerlikleri sorulur.
*Öğrencilere vatan kavramı sorulur.
Vatan kavramı üzerinde konuşulur ve vatanımızın bizim yuvamız olduğu ve bu
yuvası sevmenin önemi üzerinde konuşulur.
*Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar.
Öğretmen gruplara yuvamız olan vatanımızla ilgili çalışma yapacağımızı söyler.
Aynı konuyla ilgili gruplar farklı çalışmalar yapar.
1.Grup:
Vatanımız ile ilgili resim
2.Grup:
Vatanımız ile ilgili şiir
3.Grup:
Vatanımız ile ilgili şarkı veya marş hazırlayıp klip şeklinde sunma
4.Grup:
Vatanımız ile ilgili gelecek kuşaklara mektup yazma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder