25 Nisan 2016 Pazartesi

Yaratıcı Drama (Yaşadığımız Yer, Yörelerimiz Ve Türkülerimiz)



Tema: Yaşadığımız yer, yörelerimiz ve türkülerimiz
Kazanımlar:
*Yaşadığı yerleşim biriminin ve vatanının kendisi için özel bir yer olduğunu fark ederek ülkesini de bir yuva olarak görür.
*Doğal, ekonomik, turistik, tarihi, yerleşim, ulaşım, folklorla ilgili verilen yeni bir durumda kullanılacak ilkeleri söyler.
*Yaşadığı il ve bölge ile ilgili belli başlı ilkeleri yeni durumlarda kullanır.
*Yörelere göre farklılaşan kültürü, gelenek ve görenekleri tanır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, yöresel halk oyunları videoları, fon kartonu, türkü sözleri ve hikayeleri


ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

1) Çember
         Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluştururlar. Öğrenciler sağ taraflarına doğru yürürler. Öğretmenin gruba vereceği “hoba” komutuyla alkış tutarlar ve sağ tarafa doğru yürümeye devam ederler. “Bre” komutuyla grup havaya sıçrar ve yürümeye devam ederler. “Lele” komutuyla grup çöker ve kalkıp yürümeye devam eder, “tey tey” komutuyla ise grup yürürken ters yöne dönüp yürümeye devam eder. Komutlara yanlış tepki veren öğrenci çıkarılır.

2) Yöresel Oyunlar
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde yürürler. Öğretmen ülkemizin farklı yörelerindeki halk oyunlarından videolar açar. Öğrenciler bu videolardaki oyunları grupla veya bireysel oynamaya çalışırlar.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Gazete Sayfası Hazırlama: Bu etkinlik için öğrencilere önceden hazırlık yapmaları söylenir. Yaşadıkları il ve ilçeleriyle ilgili fotoğraflar, yazılar, şiirler vb. bulup sınıfa getirmeleri söylenir. Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen öğrencilere büyük boy beyaz renkli fon kartonu verir. Bu kartona yaşadıkları il ve ilçeyle ilgili bir gazete sayfası hazırlamaları istenir. Bu gazete sayfasında görsel materyallerin yanı sıra, haber yazıları, yaşadıkları yeri tanıtan yazılarda olması gerektiği belirtilir. Gruplar çalışmalarını arkadaşlarına sunarlar.
         *Türkü Doğaçlama:  Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen önceden hazırladığı türkülerin sözlerini gruplara dağıtır. Bu türkülerin birer hikayesi olduğunu bu hikayeler sonunda insanların bu türküleri söyledikleri öğrencilere anlatılır. Gruplar kendilerine verilen türkü sözlerinden yola çıkarak bir hikaye yazarlar. Bu hikayeyi canlandırırlar ve sonunda türküyü hep beraber söylerler.
Not: Öğretmen örnek olarak öğrencilere bir türkü filmi izletir. Bu filmin hikayesini okur. Söylenen türkü ile hikaye arasındaki ilişki öğrencilere açıklanır.
         * Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Canlandırmaları için her gruba aynı konu verilir. Gruplara hazırlanmaları için yeterli süre verilir.
“Yaşadığınız şehirden başka bir şehre gezmeye gideceksiniz. Bunun için en uygun ulaşım aracı olarak uçağı seçiyorsunuz. Hayatınızda uçağa ilk defa binip yolculuk yapacaksınız ve çok heyecanlısınız.
Birinci kişinin amacı; Yolculuk boyunca elindeki romanı okuyup bitirmek.
İkinci kişinin amacı; İlk defa uçağa bindiği için çok heyecanlı ve yanındaki kişiyle tanışıp yolculuk boyunca sohbet etmek.”

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)


         *Öğrencilerin çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
         *Öğrencilerin yaşadıkları yeri ne ölçüde tanıyıp tanımadıkları sorulur.
         *Ülkemizin farklı şehirlerine gidip oraları gezen öğrencilerin oralarda neler gördükleri, kendi yaşadıkları yer ile farklılık ve benzerlikleri sorulur.
         *Öğrencilere vatan kavramı sorulur. Vatan kavramı üzerinde konuşulur ve vatanımızın bizim yuvamız olduğu ve bu yuvası sevmenin önemi üzerinde konuşulur.
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara yuvamız olan vatanımızla ilgili çalışma yapacağımızı söyler. Aynı konuyla ilgili gruplar farklı çalışmalar yapar.
1.Grup: Vatanımız ile ilgili resim
2.Grup: Vatanımız ile ilgili şiir
3.Grup: Vatanımız ile ilgili şarkı veya marş hazırlayıp klip şeklinde sunma
4.Grup: Vatanımız ile ilgili gelecek kuşaklara mektup yazma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder