5 Nisan 2016 Salı

Vatan Sevgisi - Sıvıları Ölçme

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Dün verdiğim hazırlık çalışması ile vatanın önemi ve vatan sevgisi konularına değinerek giriş yaptık. Hazırlık çalışmasındaki soruları yanıtladık. Şiiri okuduk ve konu ile ilgili soru cevaplar yaptık. Kalan zamanımızda google earth programını kullanarak Dünya üzerindeki ülkeler hakkında konuştuk. Programdaki haritayı kullanarak önce Dünya üzerinden ülkemizi bulduk. Daha sonra yaşadığımız şehir ve ilçeyi bulduk. Ülke - şehir - ilçe - mahalle kavramlarını bu dersimizde yüzeysel olarak verdim. Bu dersimizde amacımız en büyük yuvamızın ülkemiz olduğu ve ülkemize nasıl sahip çıkmamız gerektiği üzerineydi.

İkinci dersimizde ülkemizin tarihi ve doğal güzellikleri hakkında hazırladığım sunum yardımı ile soru cevaplar yaptık. Her şehrimizin kendine özgü değerleri olduğu bu değerlere sahip çıkıp korumamız grektiğini konuştuk. Kitabımızdaki metin çalışmasını yaoptık. Konuyla ilgili defterimize not tuttuk.
Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten sıvıları ölçme konusuna giriş yaptık. Derse dikkat çekmek için önceden sınıfa boş şişe ve kova getirmiştim. Öğrencilrimize bu eşyaların ne işe yaradığını sordum. Daha sonra yanlış bir ifade ile (lavabodan şişeye 2 m su doldur gibi) sıvıları ölçmek için kullanılması gereken birimlerin olması gerektiğini hissetmeye çalıştık. Büyük boy ve küçük boy bardak, şişe, kova ve farklı büyüklükteki beherglaslar ile problem durumları oluşturup çözümler için uygulamalar yaptık. Şişeyi kaç bardak su ile doldurabilir? gibi soruların çözümlerini bulmaya çalıştık. Litre kavramını üzerinde konuştuk fakat detaya girmedim. Sadece sıvıları ölçmek için kullanılan ve herkes için aynı sonucu veren sıvı ölçü biriminin litre olduğunu konuştuk. Bazı litre örnekleri gösterdim. Defterimize konuyla ilgili not tuttuk.
Öğleden sonraki ilk dersimizde matematikten çalışma kağıdı üzerinden sıvı ölçme etkiliği yaptık. Basit düzeyde problemler çözmeye çalıştık.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde temel ısınma hareketleri yaptık. Kalan zamanımızda serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile matematikten uzunluk ölçme problemleri çözmeye devam ettik. İkinci dersimizde Türkçeden destekleyici ve açıklayıcı ifadeler konusunu çalıştık. Çalışma kağıtları üzerinden etkinlikler yaptık.

Geçtiğimiz haftalarda öğrencilerimizle yaptığımız 3 kumbara çalışmasının bilgilendirme çalışmasını dün velilerimize yapmıştık. Bugün projeyi gerçekleştiren kurum ile irtibata geçtim ve 2.sınıflar için kumbara ve etkinlik çalışması gönderebileceklerini söylediler. Öünümüzdeki hafta içi okulumuza etkinlik ve kumbaralar ulaştığında tekrar amaçlı öğrencilerimizi bildilendireceğim ve kumbaraları vereceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder