19 Nisan 2016 Salı

Yaratıcı Drama (Sorun Çözme Becerileri Ve Empati)



Tema: Sorun çözme becerileri ve empati
Kazanımlar:
*Karşılaştığı sorun ve engellere karşı çözüm önerileri geliştirir.
*Kendisini bir başkasının yerine koyarak düşünür.
*Karşılıklı ilişkilerde çıkan sorunlarla baş eder.
*Kişiler arası iletişimde söz konusu olan engelleri fark eder.
Kullanılacak Araç – Gereç: İp yumağı, müzik, okuma metni

  
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1) Fırça
         Öğretmen öğrencilere “Sizler ünlü bir ressamın fırçaları olacaksınız ve çok değerli resimler çizeceksiniz. Sizin yaptığınız resimler sergilenecek ve dünyaca ünlü ressamlar gelip sergiyi gezecekler.” der.
         “Fırçalar ayağa kalkıyor ve önlerindeki tuvale doğru yavaş yavaş ilerliyorlar. Şimdi koşuyoruz ve hemen yavaşlıyoruz. Kağıdınıza zıplaya zıplaya ulaşın ve resminize başlayın. Önce kağıdınızı başınızla boyamaya başlayalım. Kollarınızla boyayın. Elleriniz ve parmaklarınızla akan boyayı silin. Sırtınızla resminize devam edin. Diz kapaklarınızla, ayaklarınızla, topuklarınızla kağıdınızı boyayın. Şimdi ayrıntıları yapmak için çok duyarlı olan kirpiklerinizle boyayın. Dilinizle düzeltmeler yapın. Burnunuzla renkleri karıştırın. Saçınızla son bir kez kağıdınızı boyayın. Resminizi seyretmek için çömelip tavana bakın. Mükemmel resimler yaptınız. Şimdi gözlerinizi kapatın ve sergideki yaptığınız resimlerin kendiniz olduğunu düşünün. Ünlü ressamlar sergide sizleri satın alıyorlar.”

2) İp Yumağı
         Öğrenciler çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. İpin ucunu tutarak ip yumağını bir arkadaşının adını söyleyerek ona atar. İp yumağını alan kişi ipin ucundan tutup yumağı başka bir arkadaşına atar. Gruptaki bütün öğrencilere ip yumağının gelmesi sağlanır. Oyuna ilk başlayan kişi kendisini tanıtarak ipi tekrar yumak yapmaya başlar. İlk başta yumağı attığı kişiye geldiğinde yapmaya başladığı ip yumağını ona verir. Oyun bu şekilde bütün öğrenciler kendisini tanıtıp ipi yumak yapıncaya kadar devam ettirilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)


         *Yarım Kalmış Mektup: Öğrenciler 5 gruba ayrılırlar. Önceden hazırlanmış bir mektup ve bu mektuba cevap olarak yarım bırakılmış başka bir mektup gruplara dağıtılır. Öğrenciler grupça bu mektupları tamamlarlar. Öğrencilere mektuplarda iki kişi arasında geçen bir sorun olduğu ve bu sorunu mektuplaşarak çözmeleri gerektiği belirtilir.
1.Mektup: Sevgili Arkadaşım ………..,
                Bugüne kadar seninle çok güzel şeyler paylaştık. Şu ana kadar seni ne zaman hatırdıysam yüzümde kocaman bir gülümseme oluştu. Fakat son yaptığın………………………………..
                 Not: Bu konuyu yüz yüze konuşup seni incitmektense mektup yazarak duygularımı ifade etmeyi tercih ettim. Beni anlayacağını umuyorum.
2.Mektup: Sevgili Arkadaşım …………,
                  Dün mektubunu aldım ve okurken çok duygulandım. Böyle bir konunun aramızda sorun yaratacağını düşünmemiştim. Madem ki bu senin için bir sorun……………………………………
         *Sınıftan gönüllü öğrencilerden üç kişi seçilir. Bunlardan biri ayakta duru ve ellerini arkasında bağlar. Diğer bu kişinin arkasına geçer ve ona kol ve el hareketleri kazandırır. Diğer öğrenciye ise bir okuma metni verilir. (Küçük kurbağa şarkısının her dizesi farklı bir şekilde okunabilir.) Metni okuyan kişi metni şarkı söyler gibi, rapçi gibi, haber sunuyormuş gibi, şiveli konuşarak, üzgün, mutlu ve sinirli bir şekilde okur. Sabit kalan öğrencinin arkasındaki öğrenci okunan metne göre el ve kol hareketleri yapar. İstekli gönüllü öğrencilerle çalışma devam ettirilir.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Öğrencilere ikiye ayrılmış birer kağıt verilir. Kağıdın birinci kısmına kendisiyle sorun yaşamış bir kişiyi ve bu sorunu anlatan resim yapmaları istenir. İkinci kısmına ise eğer sorunu çözdüler ise nasıl çözdükleri eğer sorun devam ediyorsa nasıl çözmeleri gerektiğini anlatan resim yapmaları istenir.
         *Öğrencilere çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur. Ailemizdeki diğer kişilerle, arkadaşlarımızla veya başka kişilerde problemler yaşayacağımızı, bu problemlerin sağlıklı iletişim kurarak ve karşılıklı anlayışlarla çözülmesi gerektiği üzerine konuşulur.

8 yorum:

  1. merhaba etkinlikleriniz çok güzel indirmek istiyorum ama yapamadım yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfaya kendim yazdığım için indirme linki yoktur hocam. Plan bu şekildedir.

      Sil
  2. Hocam etkinlik 40 dakikalık değil mi elinize sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Emeklerinize sağlık.Çok güzel hazırlanmış faydalı bir site

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Youtube kanalımızı takip edip tavsiye ederseniz sevinirim :)

      Sil
  4. Teşekkür ederim. Youtube kanalımızı takip edip tavsiye ederseniz sevinirim. :)

    YanıtlaSil
  5. işte yaratıcı drama ile aradığım yazı ilkokul öğretmenleri için bu konu çok önemli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SiNiFiMEGiTiM
      Teşekkür ederim öğretmenim. İçeriği sürekli güncel tutmaya çalışıyorum. Çevrenize tavsiye ederseniz hem blog sayfasını hem de youtube kanalımı sevinirim. :)

      Sil