26 Nisan 2016 Salı

Yaratıcı Drama (Vücudumuz Ve Fiziksel Özelliklerimiz)



Tema: Vücudumuz ve fiziksel özelliklerimiz
Kazanımlar:
* Kendisinin ve arkadaşlarının farklı özellikleri fark eder.
* Arkadaşları ile farklılıklarını fark eder.
* Vücudunu oluşturan organları ve işlevlerini bilir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Öğrencilerin kişisel eşyaları, müzik

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

* Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest olarak yürümeye başlar. Öğretmen sınıfta kendilerine bir alan belirlemeleri ve bu alana resim yapacaklarını belirtir. “Evet çocuklar hepiniz kendinize resim yapacağınız alanı belirlediniz. Müzik eşliğinde resim yapacağınız alana doğru yürüyün ve yürürken ayaklarınızı ve bacaklarınızı düşünün. Yürüme hareketini nasıl yapıyorsunuz? Resim yapacağınız alana ulaştınız. Vücudumuzu kullanarak resim yapmaya başlayalım. Bugün sizlerle vücudumuzun resmini çizelim. Saçlarınızın fırça olduğunu düşünün ve resminizi yapmaya başlayın. Saçlarımızla tablomuzun her tarafını istediğiniz bir renge boyayın. Şimdi başımız fırça olsun ve başımızı çizelim. Dirseklerimiz ve omuzlarımızla vücudumuzun gövdesini ve kollarımızı yapalım. Dizlerimiz ve ayaklarımız ile bacaklarımızı ve ayaklarımızı çizelim. Şimdi burnumuzla gözlerimizi, burnumuzu ve ağzımızı çizelim. Kulaklarımızla kendi kulaklarımızı yapmaya çalışalım. Parmaklarımızla ellerimizi ve ayak parmaklarımızı çizelim. Şimdi yaptığımız vücudumuzu boyayalım. Sırtımızla, kalçamızla ve ayaklarımızla boyayalım. Şimdi de gözlerinizle resminize güzel bir güneş çizin ve gözlerinizi kapatın. Yaptığınız vücut resmini çok güzel oldu ve kırlardasınız. Koşup oynadığınızı hayal edin.”
*Öğretmen birinci etkinliğe bağlı olarak ısınma çalışmasını devam ettirir. “Çocuklar sizler koşup oynarken güneş sizleri ısıtmaya başladı. Önce ayak parmaklarınız ısınıyor. Sıcaklık yavaş yavaş dizlerinize, karnınıza ve göğsünüze doğru yayılmaya başladı. İyice gevşediniz. Güneş ışığı şimdi yüzünüzde ve saçlarınıza kadar hissediyorsunuz. Sıcaklık yavaşça omuzlarınıza ve kollarınıza doğru yayılıyor. Güneş şimdi avuç içlerinizde, avuçlarınızı kapatın ve güneşi avuç içinizde kısa bir süre tutun. Yavaşça gözleriniz açın ve avucunuzdaki güneşi gökyüzüne fırlatın.”
*Öğrenciler sınıfın ortasında tekrardan serbest olarak dolaşmaya başlarlar. Kendilerine ait bir eşyayı belirledikleri bir alana koyarlar. Müzikle beraber sınıfın her tarafında dans etmeye başlarlar. Öğretmen: “Dans ediyorsunuz ve eğleniyorsunuz. Müzik durdu ve ellerinizle eşyanıza dokunun. Müzik başladı, dans ediyorsunuz. Müzik durdu başınızla eşyanıza dokunun. Müzik başladı, dans edin. Müzik durdu eşyanıza dirseklerinizle dokunun. vb.” şeklinde öğretmen öğrencilerin değişik organlarını kullandırarak eşyalarına dokunmalarını ister.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         * Öğretmen sınıfın tahtasını ikiye ayırır. Öğrencilere birinci kısma erkek çocuğu ikinci kısma ise kız çocuğu resmi yapacaklarını söyler. Öğretmen sırayla öğrencileri kaldırır ve söylediği organı çizmelerini ister. Her çizimden sonra öğrencilere çizdiği organın ne işe yaradığını sorar.
         *Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara canlandıracakları çalışmaları verir.
1.Grup: Sağlıklı bir vücuda sahip ve vücudunun sağlını korumak ve güçlü olmaya devam etmek için yapılanlar.
2.Grup: Sağlıksız ve güçsüz bir vücuda sahip ve çok çabuk hastalanan, iyileşse bile kısa sürede tekrardan hastalanan biri        
3.Grup: Dengeli ve düzenli beslenen bir kişi ve hayatı
4.Grup: Abur cuburlar ile beslenen bir kişi ve hayatı
Öğretmen gruplara çalışmaları için yeterli süreyi verir. Bir ve ikinci gruplar sınıfın ortasına gelir. Birbirlerinden ayrılarak sırayla ve komutla beraber canlandırmalara başlarlar. Birinci grup öğretmenin komutuyla beraber çalışmasını sergiler. Komut gelince o anda donarlar ve ikinci grup başlar. Üçüncü ve dördüncü gruplarda bu şekilde çalışmalarını sergilerler.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Çalışmalar boyunca yaşanılan duygu ve düşüncelerin paylaşılması istenir.
         *Öğrencilere vücutlarını ne kadar tanıdıkları, güçlü ve güçsüz yanlarının ne oldukları sorulur.
         *Öğrencilere;
         “İki tane kafan olsaydı nasıl olurdun?”
         “Kollarından sadece bir tane olsaydı neler yapardın?”
         “Üçüncü bir elin daha olsaydı vücudunda nerede olmasını isterdin?”
         “Kulaklarımız olmasaydı nasıl duyabilirdik?” gibi sorular sorulur.
         *Her insanın organlarının işlevlerinin nasıl farklılık göstereceği sorulur. Bu farklılıklara insanların saygı göstermelerinin önemi üzerinde durulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder