16 Ekim 2017 Pazartesi

Dolaşım Sistemi - Eş Sesli Kelimeler - Yuvarlama - Baykuş

İlk dersimize kısa bir rehberlik çalışması yaparak başladık. Hafta sonu yapılan çalışmalar hakkında konuştuk. Hafta içi yapılacak çalışmalar hakkında öğrencilerimizi bilgilendirdim. Hafta sonu için verdiğim çalışmaların kontrolünü yaptık. Kalan zamanımızda ve ikinci dersimizde fen bilimleri dersi yaptık. Geçtiğimiz konuları tekrar ettik. Öğrencilerimiz dolaşım sistemini kitaplarından çalışıp hazırlıklı geleceklerdi. Konuya giriş olarak atan bir kalp resmi (gif) gösterdim. Kalbi bir pompaya benzetebileceğimizi konuştuk. Dolaşım sistemini benzetmeler yaparak kavramaya çalıştık. Morpakampüste dolaşım sistemini atık ve temiz su borularına benzeterek anlatım yapmışlar. Güzel bir benzetme olmuş. Kalıcı öğrenmeyi destekleyi örneklerdi. Benzetmeler üzerinden dolaşım sisteminin çalışma şeklini kavramaya çalıştık. Dolaşım sisteminde yer alan kan, damarlar ve kalp hakkında bilgi edinmeye çalıştık. Daha sonra kanın vücutta dolaşımını sınıfta drama yaparak öğrenmeye çalıştık. Bunun sınıfımızın içini vücudumuz olarak düşündük. İki öğrencimiz akciğeri bir öğrencimiz kalbi temsil etti. Hırkası olan öğrencilerimiz kirli kanı, okul kıyafeti olan öğrencilerimiz temiz kanı temsil etti. Daha sonra küçük ve büyük kan dolaşımının gerçekleştirmeye çalıştık. Defterimize görsel etkinlik yapıştırıp konuyla ilgili not tuttuk. Kan dolaşımı ile ilgili not çalışmasını önümüzdeki ders yapacağız.

Üçüncü ve dördüncü dersimizin bir kısmında matematik yaptık. Onluğa ve yüzlüğe yuvarlama konusuna çalıştık. Görsel etkinlik üzerinden etkinlikler yaptık. Geçtiğimiz sene onluğa yuvarlamayı çalışmıştık. Yüzlüğe yuvarlamayı bugün çalıştık. 3 ve 4 basamaklı sayılarda yuvarlama işlemleri yaptık.

Dördüncü dersimizin kalan zamanında eş sesli kelimeler ile ilgili çalışma yaptık. hazırladığım sunum yardımı ile bazı eş sesli kelimelerin anlamlarını görseller üzerinden çıkarmaya çalıştık. Kelimeleri cümle içinde anlamına uygun olarak kullandık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde eş sesli kelimeler ile ilgili defterimize etkinlik ve not tutma çalışması yaptık. Değerlendirme çalışmalarında öğrencilerimiz bu etkinlikten sorumludur. Eksiği olan öğrencilerimiz mutlaka çalışmalarını tamamlamalıdır.

Son dersimizde görsel sanatlar yaptık. geçtiğimiz iki hafta kedi görseli üzerinde çalışma yapmıştık. Çalışmasını tamamlayan öğrencilerimizin çalışmalarını panolarımızda sergiledik. Çalışmasını tamamlayan öğrencileirmiz hafta içi çalışmasını teslim edebilir. Bugün yeni çalışmaya geçtik. Baykuş çalışması önceki çalışmamıza gçre biraz daha kolay. Bu çalışmada amacımız resim kağıdına görseli uygun büyüklükte çizip renklendirmeyi yapabilmektir. Bugün görselin çizimine çalıştık. Önümüzdeki hafta yavaş yavaş boyama çalışmasına geçeceğiz.
Bugün görsel sanatlar dersinde çalışmaya başladığımız etkinlik;


Okul çıkışı ilk dersimizde matematikten basamak değeri ve Türkçeden okuduğunu anlama çalışması yaptık.

Halk oyunu çalışmasının bir kısmını dışarıda ön bahçede yaptık. Düz çizgi halinde ileri adım alarak yürümeyi çalıştık. Daha sonra heykel figürünü çalışmaya başladık. Yarın ikinci grupla da aynı çalışmayı yapacağız.

Bu hafta içi aksilik olmadıkça 17.30'da tekvando çalışması yapılacaktır. 29 Ekim için gösteri grubu çıkaracağız. Daha sonra çalışmalar hafta sonu cumartesi günü aynı saatte devam edecektir. 29 Ekim'e kadar öğrencilerimizin çalışma programı yoğun olacak. Öğrencilerimizi bu konuda ve programlı çalışma konusunda gerekli bilgilendirmeyi yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder