2 Ekim 2017 Pazartesi

Çözümleme - Kedi Görseli - Harmandalı Düz Yürüme

Bu hafta bizim okul bizim için tam anlamıyla başladı. :) İlk dersimize kısa bir rehberlik çalışması ile başladık. Hafta sonu yapılan çalışmalar ve hafta içi yapılacak çalışmaların bilgilendirmesi ile derse giriş yaptık. Hafta sonu yapılan çalışmalardan hikaye yazma etkinliği üzerinde detaylı olarak durduk. Her hafta farklı konularda hikaye yazma etkinliği vermeye çalışacağım. Hikaye yazma etkinliği zor olmakla birlikte öğrencilerimizin hayal gücünü geliştiren, kendi düşüncelerini kendi ifadeleri ile yorumlamasına imkan sağlayan etkinliktir. Ayrıca hikayeye uygun görsel etkinlik yapan öğrencilerimizde oldu. Bu öğrencilerimizin çalışmalarını panomuzda sergiledik. Diğer öğrencilerimizin çalışmalasını değerlendirdikten sonra panomuzda sergileyeceğiz.

İlk dersimizin kalan zamanında ve ikinci dersimizde fen bilimleri yaptık. Geçtiğimiz derste yapılan çalışmaları kısaca tekrar ettik. Soru cevaplar yaptık. Daha sonra iskelet ve kas sağlığı konusuna giriş yaptık. Konuyu morpakampüsten çalışıp sorularını yanıtladık. Sınıfta yanlış hareketlerin etkisiyle ilgili uygulamalar yaptık. Yanlış oturma, yürüme, yerden bir eşya alma vs. Günlük hayatta uygulanan yanlış hareketleri örneklendirmeye çalıştık. Defterimize görsel bir etkinlik ve not tutma çalışması yaptık.

Üçüncü dersimizin bir kısmında fen bilimlerinden not tutma çalışması yaptık. Zamanımız bazen yeterli olmamaktadır. Bu yüzden dersler arasında sarkmalar oluyor. Kalan zamanımızda matematik dersine başladık. Basamak kavramını tekrar ettik. Basamak çözümlemesiyle ilgili konuyu çalıştık. Defterimize yapıştırdığımız etkinlik ile basmaak çözümlemesinin nasıl yapıacağını aşama aşama gördük. Alıştırmalar yaptık. Öğrencilerimiz çalışmalarını yaparken matematik defterlerine mutlaka çalışmalıdırlar. Basamak çözümleme çalışmasına dördüncü dersimizde de devam ettik.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçeden deyim oluşturma, deyimlerin anlamını bulup cümle içinde kullanma, gerçek ve mecaz anlamlı sözcükler ile ilgili cümle kurma etkinliği yaptık. Türkçe kitabındaki yeni metne giriş yaptık. Hazırlık çalışmalarını ve sorularını yanıtladık. Bugün verdiğim çalışma paylaşma konusu ile ilgilidir.

Son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Bu sene 35x50 cm resim defteri kullanacağız. Amacımız ortaokuldaki görsel etkinlikler dersine ön hazırlık olmasıdır. Basit çizimler ile öğrencilerimizin resim kağıdını orantılı bir şekilde kullanmalarını amaçlıyoruz. Uzun bir süre bu çalışmaya devam edeceğiz. Bunun için basit tablo resimlerinden faydalanacağız. Bugün gerekli çalışma şeklini öğrencilerimize anlattım. İlk resmimize bugün başladık. İlk olduğu için çok silgi kullanımı ve kağıt düzensizliği olacaktır. Zamanla çalışma yaptıkça bu olumsuzlukları gidereceğiz. Bugün başladığımız çalışmaya önümüzdeki hafta devam edeceğiz. Evde çalışma yapmak isteyen öğrencilerimiz "sinifimegitim" ilgili sayfadaki resmi kullanabilirler.
Ayrıca görseli bilgisayarına kaydetmek isteyenler görsel etkinlikler sayfasının en altında görselin indirme linkine ulaşabilirler.

Okul çıkışı ilk grup öğrencilerimiz ile bir ders saati sözcük sıralaması ile ilgili çalışma yaptık. Devamında erkek öğrencilerimiz ile halk oyunları çalışmasına giriş yaptık. Halk oyunları ile ilgili kısa bir bilglendirme yaptık. Önceki yazılarımda hangi oyunları öğreneceğimizle ilgili bilgilendirme yapmıştım. Öncelikle Harmandalı ile çalışmalarımıza başladık. 1 Vee, 2 Vee, 3 Vee ..... sözlerini öğrencilerimiz çok duyacaktır. :) Düz yürüme hareketi ile temel hareketlerimize başladık. 4.sınıfların erkek öğrencilerini ben, kız öğrencilerini zümre arkadaşım çalıştıracaktır. Oyunlarda ilerledikçe grupları birleştireceğiz. İki sınıftaki tüm öğrencilerimizle çalışmalarımızı yapacağız.

Halk oyunları çalışmasına tüm öğrencilerimiz istekli bir şekilde katıldılar. Bütün öğrencilerimiz aynı seviyede  ilerlemeyecektir. Sonuçta halk oyunları hem fiziksel hem de işitsel yeteneğe bağlı bir kültürel sportif çalışmadır. Amacımız elimizden geldiğince bütün öğrencilerimize temeli verip üzerine oyunları inşa edebilmektir. Bazı öğrencilerimiz çabuk kavrayıp çok oyun öğrenecektir bazı öğrencileirmiz yavaş ilerleyecektir. Bu öğrencilerimizle oyunları çabucak geçmeyeceğiz. Önemli olan tam öğrenmeyi gerçekleştirmektir.

Bu sene uygulayacağımız kitap okuma çalışmamız için 4 hikaye kitabımız geldi. Öğrencileirmize yarın Küçük Kara Balık hikayesini dağıtacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder