26 Ekim 2017 Perşembe

Öznel Ve Nesnel Yargılar

İlk iki dersimiz din kültürüydü. Üçüncü dersimize ev çalışmalarının kontrolü ile başladık. Okuduğunu anlama ve özellikle sayı oluşturma etkinliğini birlikte yaptık. Hataları ve eksikleri gidermeye çalıştık. (Hazırladığım çalışma kağıtlarında bazı etkinliklerde hatalar çıkabiliyor. Elimden geldiğince gerekli düzeltmeleri yaparak tekrardan bloga yüklemeye çalışıyorum. Bilinçli bir şekilde çalışma yapan öğrencilerimiz bu hataları daha çabuk buluyorlar. Bu tür soruları da beraber düzeltmeye çalışıyoruz.)

Dördüncü dersimizde öznel ve nesnel yargılar ile ilgili konu çalışması yaptık. Öncelikle tahtaya ülkemizin başkentini yazdım ve öğrencilerimizden düşüncelerini istedim. Bazı öğrencilerimiz nesnel ifadeler kullnırken bazı öğrencilerimiz öznel ifadeler kullandılar. Burada öğrencilerimiz konuyu hala bilmiyorlardı. Öğrencilerimizin düşüncelerinin hepsini tahtaya yazdım. Daha sonra hangilerinin kendi düşüncesi hangilerinin herkes için geçerli olabilecek bir düşünce olduğunu sordum. Tahtaya yazdığım cümleleri buna göre ayırdık. Daha sonra hazırladığım sunum yardımı ile konuyu açıkladık. Ders defterimize konuyla ilgili görsel bir etkinlik yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe dersine devam ettik. Öznel ve nesnel yargılar ile ilgili sorular çözdük.

Son dersimizde trafikten yayalar ve kurallar konusunu çalışmaya devam ettik. Geçtiğimiz hafta yaya kaldırımı ve güvenli geçiş yerlerini çalışmıştık. Bugün banketleri kullanma ve güvenli geçiş yeri olmayan bir yoldan karşıdan karşıya geçiş konusunu çalıştık. Sınıfımızda konuyu oyunlaştırarak kavramaya çalıştık. Hava şartları uygun olsaydı dışarıda sokakta yapacaktık. Uygulamayı önümüzdeki hafta içi uygun bir günde yapacağız. Konuyla ilgili defterimize görsel etkinlik ve not tutma çalışması yaptık.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencilerimiz ile eş anlamlı sözcükler ve yuvarlama konusuyla ilgili çalışma kağıtlarından etkinlikler yaptık. Halk oyunları çalışmalarından Harmandalı eşme 2 figürünü gösterdim. Hareketi beraber müzik eşliğinde çalıştık. Öğrencilerimiz artık daha çabuk kavramaya başladılar. Çemberde ve sırada oynama şeklinde çalışmalar yaparak devam ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder