6 Ekim 2017 Cuma

Solunum Sistemi

İlk dersimize kısa bir rehberlik çalışması ile başladık. Daha sonra ev çalışması olarak verdiğim 5N 1K testinin sorularının çözümünü yaptık. Kalan zamanımızda ve ikinci dersimizde fen bilimleri dersi yaptık.

Fen bilimlerinden solunum sistemine giriş yaptık. Soluk alıp verme olayını çalıştık. Kitabımızdaki görsel ile konuya giriş yaptık. Soru cevaplar ile soluk alıp vermenin önemi üzerinde konuştuk. Morpakampüsten soluk alıp verme ile ilgili olan bölümleri çalıştık. Yapı ve organlara girmedik. Bugün çalıştığımız konuyu kısaca özetleyip özetin kavram haritasını defterimize geçirdik. Soluk alıp verme başlığı adı altında öğrencilerimiz, vücuda alınan besinleri oksijenle işledikten sonra ortaya çıkan enerjiyi, karbondioksidi ve çok az miktarda su buharını kavramalarıydı. Morpakampüsün konuyla ilgili etkinliği bunu çok güzel bir şekilde anlatmış. Bizde tahtaya ve defterimize görselleştirerek bu önemli kavramın notunu aldık. Önümüzdeki hafta solunum sistemindeki yapı ve organlara değineceğiz.

Üçüncü ve dördüncü dersimizin bir kısmında sosyal bilgilerden ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerimiz konusuna çalıştık. Görsel okumalar ile konuya giriş yaptık. Morpakampüsten konuyu çalışıp günlük hayattan örneklerle konuyu kavramaya çalıştık. Geçtiğimiz yıllarda detaylı olarak üzerinde durduğumuz konuydu. Kısaca defterimize konu ile ilgili not tuttuk.

Dördüncü dersimizin kalan zamanında Türkçeden ikinci metnin kalan çalışmalarını tamamladık. Eş anlamlı ve zıt anlamlı sözcükler etkinliği kaldı sadece. Hafta içi uygun ders saatinde sözcük anlamı konusuna başlayacağız. Daha sonra bu etkinlikleri tamamlayacağız. Sözcük anlamından sonra cümle anlamı ve üzerinde en çok duracağımız paragraf anlamı olacaktır. Paragraf anlamı ile ilgili yaz mevsiminde hazırladığım yaklaşık 250 paragraf sorusu olan çalışma kağıtlarını çözmeye başlayacağız.

Son dersimizde okuma çalışması yaptık. Salı günü Küçük Kara Balık hikayesinin değerlendirmesini yapacağız. Öğrencilerimizin bir kısmı o kadar ciddiye almışki kitabı test çözer gibi didik didik etmişler. Soru çıkabilecek yerlerin altını çizenden tutun, renkli kalemlerle kitabın üzerine not alanlar vardı. :) Kitabı anlayarak okuyan öğrencilerimiz için kolay bir değerlendirme olacaktır.

Okul çıkışı birinci grup öğrencilerimiz ile halk oyunu çalışması yaptık. Pazartesi günü çalışma yapamayacağımız için bu grup ile bugün çalıştık. İki grup öğrencimize Harmandalı düz yürüme hareketini göstermiştim. Geriden adım alarak oyuna girişi çalışmıştık. Bugün ileri adım alarak oyuna girişi çalıştık. Geriden adım alarak oyuna giriş estetik açıdan daha güzel dururken öğrencilerimizi biraz zorladı. İleri adım almak daha kolay oldu. Kız öğrencilerimiz de ileri adım alarak başladığı için figürleri bunun üzerinde çalışacağız.

Yarın tekvando kursu başlayacaktır. Öğrencilerimiz 14.00'da Şehit Kemal Ay Anadolu Lisesi'nde olacaklardır. Senenin çalışma planı yapılacaktır. Yetiştirebilirse tekvando öğretmenimiz 29 Ekim için küçük bir program hazırlayacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder