3 Aralık 2014 Çarşamba

İlk dersimizde ödev kontrolü yaptım. Öğrencilere verdiğim okuma yazma ödevlerinden kelime ve cümleler okuttum. Okuma çalışmalarını evde ödev olarak yazdıkları metinlerden yaptırmaya devam ediyorum. Öğrencilere tek tek okuma yaptırdığım için ilk derslerimizi bu şekilde tamamlıyoruz. Ben ödevleri kontrol ederken diğer öğrencilerde verdiğim görevleri ve etkinlikleri yapıyorlar.

İkinci dersimizde "u" sesiyle ilgili tekrar çalışması yaptık. Hazırladığım sunumdaki etkinlikleri öğrencileri bilgisayara kaldırarak yaptırdım. Okuma yazma kitabımızın "u" sesiyle ilgili olan 2 sayfasını yaptık.

Üçüncü dersimizde Hayat Bilgisi dersi aşı olmayla ilgili konumuzu çalıştık. Hazırladığım sunum ile soru - cevap yaptık. Morpakampüs ten konuyla ilgili etkinlikleri çalıştık. "Bay mikrop" isimli parmak oyununu oynadık.

Dördüncü dersimizde dikte çalışması yaptık. Öğrencilerin defterlerine "u" sesiyle ilgili olan bir görsel yapıştırdım. Önce cümleleri söyledim. Daha sonra yazmakta zorlanan öğrencilerim için cümleyi parçalayarak yazmalarını sağladım. Her kelime için bir öğrenciyi tahtaya bir öğrenciyi bilgisayar kaldırıp metin oluşturma çalışmamızı tamamladık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde oluşturduğumuz metinleri hem tahtadan hem de bilgisayardan okuduk. Kalan zamanımızda ve son dersimizde "u" sesi süsleme kartı etkinliğini yaptık. Süsleme kartındaki sesin çizgi aralıklarının dar olması ve krapon kağıdı ile yaptığımız için öğrencilerim çalışmalarını yetiştiremediler. Kalan kısımları evde tamamlayıp yarın getirecekler panomuzda sergileyeceğiz. Sınıfta yetiştiren öğrencilerimiz çalışmalarını panomuza astım.

Ses öğretiminde bu sene yaptırmaya başladığım süsleme kartı etkinlikleri öğrencilerin parmak kaslarını geliştirmede çok etkili oldu. "e" sesi ve "u" sesi arasındaki fark bu gelişimi ve öğrencilerin görsel açıdan yaratıcılıklarını ortaya koymuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder