8 Aralık 2014 Pazartesi

ı Sesine Geçtik

Yeni haftaya yeni bir ses öğrenerek başladık. İlk dersimizde öğrencilerin hafta sonu çalışmalarını kontrol etmek için değerlendirme yaptım. Öğrencilere içerisinde daha önceden karşılaşmadıkları kelimeler olan cümleler okuttum. Ses birleştirme ve okuma hızlarını kontrol ettim.

İkinci dersimizin başında matematikten verdiğim ödevleri kontrol ettim. Öğrencilerime tek tek sorular sordum. Kalan zamanımızda Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi dersinden "Araştırıyorum" konusunu hazırladığım sunum yardımıyla çalıştık.

Üçüncü dersimizde "Araştırıyorum" konusunun çalışma kitabındaki etkinliğini yapıp bitirdik. Kalan zamanımızda "ı" sesini öğrenmeye başladık. Öğrencilere "ı" sesi ile ilgili hazırladığım sunumu izlettim. Sunum yardımıyla "ı" sesine dikkat edip "ı" sesini okuduk. Ağzımızdan çıkış şeklini öğrendik. Morpakamoüsten "ı" sesiyle ilgili hikaye dinledik. Hikayede geçen varlıkların isimlerindeki "ı" seslerini bulmaya çalıştık. "ı" sesiyle ilgili bir şarkı dinledik. Önceden öğrendiğimiz sesleri tekrar amacıyla hazırladığım sunumda "ı" sesini de ekleyip sesleri tekrar ettik. "ı" sesinin ünlü bir ses olduğunu öğrendik. Ünlü seslerimize "ı" sesini ekleyip ünlü sesleri tekrar ettik.

İsminde "ı" sesi olan sınıfımız eşyalarını bulmaya çalıştık. Yazılışını öğrendik. "ı sesi "i" nin noktasızı olduğu için yazılışının üzerinde çok durmadık. Bu yüzden "ı" sesiyle ilgili hazırladığım çalışma kağıdını öğrencilerime vermedim. Sadece "ı" sesi fasikülümüzdeki çalışmalarını yaptık. Öğrencilerim çalışmalarını yaparken bende tek tek ses birleştirme ve kelime oluşturma çalışması yaptırdım.

"ı" - "I" sesinin yazılışıyla ilgili hazırladığım çalışma kağıdı dosyalar sayfasında yüklüdür. Kulllanmak isteyen öğretmen arkadaşlarımız indirebilir.

Dördüncü dersimizin sonuna doğru açık ve kapalı hece okuma çalışması yaptık. "ı" sesiyle önceden öğrendiğimiz sesleri birleştirip okuduk.

Öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Matematik kitabımızdaki 4 sayfalık değerlendirme çalışmasını bitirdik. Son dersimizde "Atatürk Çocukları" marşını söyledik. Marşımızın kısa bir videosunu "sinifimegitim" facebook grubuna yükledim. Kalan zamanımızda çizgi filmimizi izledik ve hala bitiremedik. :)

Okul çıkışında sınıfımızın zeminine "ı" sesini boyadım. Salyangozumuza "ı" sesini ekledim. Dikte çalışmasına sınıfımızın zemini hazır hale geldi.
 "k" sesi süsleme kartını evde yapan öğrencilerimizin çalışmalarını panomuzda sergiledik. Ses öğretiminde hızlandığımız için bazı seslerin süsleme kartlarını evde yapmaları için öğrencilerime ödev olarak vereceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder