2 Aralık 2014 Salı

u Sesine Geçtik

İlk dersimizde verdiğim ödevleri kontrol ettim. Öğrencilere ödevleri hakkında sorular sordum. Kelime ve cümle okutma çalışması yaptırdım.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Atatürk'ün Hayatı ile ilgili öğrencilere hazırladığım sunum yardımıyla sorular sordum. Atatürk'ün Hayatı ile ilgili öğrendiklerimizi tekrarlamış olduk.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde "u" sesi öğretimiyle ilgili etkinlikler yaptık. Önce öğrencilere önceden öğrendiğimiz sesleri hatırlatmak amacıyla sorular sordum.

Önceki derslerimizde sesli harfleri öğrenirken öğrencilerimizin akıllarında kalması için ünlü seslerle ilgili hikaye okumuştum. Bugün de yeni bir ünlü ses öğreneceğimizi söyleyerek derse dikkatlerini çekmeye çalıştım. Öğrendiğimiz ünlü sesleri hikayemize göre tekrar ettik.

Morpakampüsü kullanarak "u" sesiyle ilgili hikaye dinledik. Hikayedeki varlıkların isimlerinde "u" seslerini bulmaya çalıştık. Önceden hazırlayıp tahtaya yapıştırdığım görsellerdeki "u" seslerini bulmaya çalıştık. Arkadaşlarımızın isimlerinde "u" sesi olup olmadığını kontrol ettik. Sınıfımızdaki eşyalardan hangisinde "u" sesi varsa onu bulmaya çalıştık. Öğrencilerin akıllarında "u" sesinin kalması için kurtların nasıl ses çıkardığını öğrencilere dinlettim. Beraber kurt gibi uluma sesi çıkardık. :)

"u" - "U" seslerinin yazılışlarını gösterdim. Parmağımızla havada ve sıranın üzerinde yazmaya çalıştık. Tahtada öğrencilere tek tek "u" sesini yazdırdım. Hazırladığım çalışma kağıdını öğrencilere dağıttım. Öğrenciler "u" seslerinin yazılışlarını çalışırken bende tek tek öğrencilerimin yanına giderek ses birleştirme, hece oluşturma çalışması yaptırdım.

Öğleden sonra ilk dersimizde matematikten ritmik saymalarla ilgili oyun oynadık. 0'dan 20'ye kadar sayıları ayrı ayrı not kağıtlarına yazdım. (Her sayıdan ikişer tane) Öğrencileri ikili gruplar halinde alıp oyunumuzu anlattım. Amacımız grupların yerde dağınık halde olan sayıları istenilen şekilde dizmeleriydi. Eğlenceli bir oyun oldu. Ritmik saymnaların tekrarı için arada sırada bu oyunu oynamaya devam edeceğiz.

Dersimizin kalan zamanında öğrendiğimiz şarkıları gitar eşliğinde tekrar ettik. Son dersimizde Hacivat - Karagöz gösterisini izlemek için ilçemiz Şehit Kemal Ay Anadolu Lisesi'ne gittik.

Okul çıkışı öğrendiğimiz "u" sesini salyangozumuza ve sınıfımızın zeminine yazdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder