4 Aralık 2014 Perşembe

k Sesine Geçtik

İlk dersimize ödev kontolü ile başladım. Ödev olarak verdiğim dikte çalışmalarını bol bol okuyup çalışan öğrencilerimiz metnin hepsini kısa bir süre içerisinde okuyorlar. Önceden birkaç kelime ve bir iki cümle ile öğrencinin ödevini kontrol ederken şimdi 8 cümlenin hepsini okutarak ödev kontrolü yapmaya başladım. Tabi bu 8 cümlenin hepsini evde çalışan öğrenci kısa bir sürede okuyor. Okuma hızı düşük olan öğrencilerle kelime kelime devam ediyorum.

İkinci dersimizde matematik yaptık. Kitabımızdan onluk birlik konusuyla ilgili etkinliklerimizi bitirdik. Zaman zaman onluk birlik konusuyla ilgili çalışma yapmaya devam edeceğiz.

Üçüncü dersimizde yeni sesimize "k" sesine geçtik. Bunun için önceden hazırladığım sunumla öğrencilere önceden öğrendiğimiz seslerin tekrarını yaptırdım. Daha sonra "Küçük kurbağa" şarkısını dinledik. Kurbağanın nasıl ses çıkardığını taklit ettik. "k" sesiyle ilgili kısa bir şarkı dinledik. Şarkıda geçen "k" sesine dikkat ettik. Morpakampüsten "k" sesiyle ilgili hikaye dinledik. Hikayede geçen varlıkların isimlerindeki "k" seslerini bulmaya çalıştık. Sınıfımızdaki öğrencilerin isimlerinde "k" sesi olanların tahtaya çıkmasını istedim. İsminde "k" sesi olan bütün öğrenciler tahtaya çıktı. Sesin yazılışını gösterdim. Önce "k" daha sonra "K" sesinin yazılışlarını havada ve sıranın üzerinde yazdık. Fasikülümüzdeki "k" - "K" sesinin üzerinden geçtik. Öğrencilerim bu çalışmayı yaparken bende tek tek hece oluşturma çalışması yaptırdım.

Öğleden sonraki dersimizde "k" sesiyle ilgili açık ve kapalı heceleri oluşturduk. Hecelerimizi tahtada, bilgisayarda ve defterlerimize yazdık. Daha sonra hecelerimizi okuduk.

Son dersimizde rehberlik çalışması yaptık. Evimizden okula geliş - gidiş ve yol tarifi ile ilgili soru cevap yaptık. Öğrencilerin okuldan evlerine nasıl gittiklerini tarif etmelerini istedim. Daha sonra yol tarifi ile ilgili görsel çalışma yaptık. Birkaç öğrencimiz çalışmalarını yetiştirdi. Diğer öğrencilerimiz evde tamamlayıp getirecekler. Okul çıkışı salyangozumuza ve sınıfımızın zeminine öğrendiğimiz "k" sesini yazdım. Dikte çalışması için sınıfımızın zemini hazır. :)
Evimden okula yol tarifim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder