19 Aralık 2014 Cuma

ö Sesine Geçtik

İlk dersimizde öğrencilerimden okuma yazma kitabındaki kalan "d" sesi etkinliklerini yapmalarını istedim. Ben de öğrencilerim verdiğim çalışmayı yaparken tek tek ödev kontrolü yaptık. Cümle ve metin okuma çalışması yaptırdım. Daha bundan 1 ay önce ilk dersimizde her öğrencime bir kaç kelimeyi parçalatarak zar zor okuturken şimdi aynı süre içerisinde her öğrencime en az 3-5 cümle okutuyorum. Ödevleri hakkında soru sorup sohbet edecek zaman bile buluyorum . :) Okumada hızlı olanlara metin okutmaya ve metinle ilgili soru sormaya başladım. :)

İlk dersimizin sonlarına doğru ilçemiz hastanesinden gelen doktor ve hemşireler sağlık taraması yaptılar. Öğrencilerimizin temizlik konusundaki durumlarını çok beğendiler. Öğrencilerimizin kişisel temizliklerine dikkat eden bütün velilerimize teşekkür ediyorum.  Temizlik ve sağlık konusundaki hassasiyetimizi devam ettiriyoruz. :)

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Taşıtların sesleri konusunu çalıştık. Hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaptık. Öğrencilerime taşıtların seslerini dinlettim. Bu seslerin hangi taşıtlara ait olabileceğini bulmaya çalıştık. Kitabımızdaki etkinlikleri yaptık.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde "ö" sesini çalıştık. Önceden hazırladığım ünlü harflerle ilgili (ağlayan ünlüler) :) çalışmayı hatırladık. Yeni bir ünlü harf öğreneceğimizi söyleyerek dikkat çektim. Daha sonra hikaye ve şarkılarla sesimizi öğrenmeye başladık. Ses öğretimi ve sesi yazma ile ilgili çalışmaları tamamladık. Fasikülümüzdeki "ö" - "Ö" seslerini öğrencilerim çalışırken ben de tek tek öğrencilerime ses birleştirme kelime ve cümle okuma çalışması yaptırdım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde fasikülümüze çalışmaya devam ettik. Ses birleştirmede sıkıntı çeken öğrencilerimle bireysel olarak çalışma yaptım. Fasiküldeki çalışmalarını bitiren öğrencilerim serbest resim çalıması yaptılar.

Son dersimizde yarım kalan çizgi filmimizi izlemeye devam ettik. Okul çıkışında görme engelliler derneğinin okulumuzda düzenlediği müzik dinletisine katıldık.

Sınıfımızın zeminine ve salyangozumuza "ö" sesini yazdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder