11 Aralık 2014 Perşembe

y Sesine Geçtik

İlk dersimize ödev kontrolü ile başladım. Öğrencilere okuma ve ritmik sayma ile ilgili yapacakları etkinliği söyledim. Öğrencilerim etkinliklerini yaparken bende tek tek ödevlerini kontrol ettim. Okuma çalışması yaptırdım.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi "Sorunlarımız ve Çözüm Yolları" ile ilgili konuyu hazırladığım sunum yardımıyla çalıştık. Öncesinde öğrencilere "İki İnatçı Keçi" hikayesini okudum. Hikayeyi canlandırıp soru cevap yaptık. Hayat Bilgisi çalışma kitabımızdaki etkinliği yaptık. Okulda karşılaşabileceğimiz sorunları ve çözüm yollarını konuştuk. Okulumuzda çalışan görevlileri öğrendik. Çalışma kitabındaki konuyla ilgili etkinlikleri yaptık.

Üçüncü dersimizde "y" sesine geçtik. Önce hazırladığım sunumla önceki seslerimizi tekrar ettik. Daha sonra "y" sesiyle ilgili hikaye dinledik, 2 tane şarkı söyledik. "y" sesini hissedip okumaya çalıştık. İçinde "y" sesi olan varlıkları bulduk. "y" sesinin varlıkların isimlerinde nelerinde olduğunu bulmaya çalıştık. "y" - "Y" sesinin yazılışını ses yazılışını öğretme yöntemine göre öğrendik. "y" sesi fasikülümüzdeki yazma çalışmalarını yaptık. Ben de öğrencilere "y" sesiyle önceki öğrendiğimiz sesleri birleştirerek okuma çalışması yaptırdım.

Öğleden sonraki dersimizde "y" sesiyle ilgili açık ve kapalı heceleri verdim. Bunun için ses kartlarını ve hazırladığım sunumu kullandım. Heceleri tahtaya yazdık. Öğrencilerimde defterlerine yazdılar. Heceleri sırayla ve karışık şekilde okuduk.

Son dersimizde "y" sesi kartının süslemesini yapmaya başladık. Süsleme çalışmamız yetişmediği için öğrencilerim evde tamamlayıp yarın getirecekler.

Okul çıkışı sınıfımızın zeminine ve salyangozumuza "y" sesini hazırladım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder