15 Aralık 2014 Pazartesi

s Sesine Geçtik

Yoğun geçecek bir haftaya başladık. Hafta sonu için okuma kitapçığı hazırlayıp öğrencilerime vermiştim. Bugün ilk dersimizde okuma kitapçığından hazırladığım bir metni kullanarak 2 aşamalı bir değerlendirme yaptım. Değerlendirme çalışmasını yaparken diğer öğrencilerimde geometirk cisimler ile ilgili hazırladığım çalışma kağıdını yaptılar.

İkinci dersimizin başında diğer ödevlerin kontrolünü yapıp matematik dersine geçtik. Matematik dersinde verilen bir çokluktan istenilen sayı kadarını ayırma konusunu çalıştık. Matematik kitabındaki etkinlikleri yaptık.

Üçüncü dersimizin yarısından itibaren "s" sesini öğrenmeye başladık. Artık öğrenciler hangi sesi öğreneceğimizi önceden bildikleri için sesi hissetirme ve okuma çalışmalarını kısa tutmaya başladım. "s" sesiyle ilgili hikaye dinledik. "s" sesi ile ilgili çizgi film ve 2 tane şarkı dinleyip sesi hissettik ve varlık isimlerinin içinde "s" sesini bulmaya çalıştık. İsminde "s" sesi olan öğrencilerimi tahtaya kaldırıp sesin isimlerinde neresinde olduklarını sordum. "s" sesinin yazılışını gösterdim. ses yazılışı ile ilgili önceki seslerde yaptığımız çalışmaları yaptık. Fasikülümüzde "s" sesi etkinliklerini yaptık. Ben de öğrencileri tek tek dolaşıp hece ve kelime oluşturma çalışması yaptırdım.

Öğleden sonraki ilk dersimizde "s" - "S" seslerini birer ikişer satır defterimize yazdık. Sesin yazılışında öğrencilerimiz zorlandığı için üzerinde biraz fazla durmamız gerekiyor. Kapalı heceleri okuyup defterimize yazdık. Yarın dikte çalışmamız devam edecek.

Son dersimizde "s" sesi süsleme kartını krapon kağıdı ile süsledik. Dersimizin sonuna doğru ilçemiz meslek yüksek okulu öğrencileri, öğrencilerimizi ziyaret ettiler. Kısa bir drama gösteri yapıp görsel etkinlikler yaptılar. Kendilerine yaptıkları çalışmalardan dolayı sınıfımız adına teşekkür ederiz.

Okul çıkışı "s" sesini sınıfımızın zeminine ve salyangozumuza yaptım. Okuma değerlendirmesinde ilk üçe giren öğrencilerimizin kupalarını sınıfımız duvarına yapıştırdım. Önceki öğrencilerimi okumada motive edici bir etkinlikti. Umarım şimdiki öğrencilerimde de etkili olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder