25 Aralık 2014 Perşembe

ş Sesine Geçtik

İlk dersimizde okuma yazma kitabımızdaki "ü" sesi etkinliklerini çalıştık. Öğrencilerim etkinliklerini yaparken ödev kontrolünü yaptım. Tek tek okuma çalışması yaptırdım.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden trafikte güvenli geçiş yerlerini çalıştık. Hazırladığım sunum yardımıyla soru cevap yaptık. Yaya geçidini kullanarak karşıdan karşıya geçişi canlandırdık. Çalışma kitabımızdaki etkinlikleri tamamladık. Teneffüste okulumuzun yanındaki caddeyi inceledik. Karşıdan karşıya nerelerden geçebileceğimizi konuştuk. Yaya geçidi ve yaya geçidi levhasını öğrendik. Okula geliş ve gidişlerde yabancı kişilerle konuşmamayı ve kaybolduğumuzda kimlerden yardım alabileceğimiz öğrendik. (Birkaç öğrencimizle caddeye çıkıp uygulamalı olarak karşıya geçişi gösterecektim ama o saatlerde cadde kalabalık olduğu için okulumuz bahçesinden çalışmamızı yaptık.)
Üçüncü dersimizde teneffüste yaptığımız çalışma hakkında soru cevap yaptık. Daha sonra öğrendiğimiz harfleri hazırladığım sunum yardımıyla tekrar ettik. "Sevimli Dostlar" çizgi filminin alfabe şarkısını dinleyip öğrendiğimiz sesleri hızlı bir şekilde tekrar etmeye çalıştık. "ş" sesiyle ilgili şarkılar dinledik. Sesi hissetme ve yazma bölümünü bitirdik.

Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde "ş" sesi fasikülümüzü çalıştık. Öğrencilerim fasiküllerini çalışırken ben de tek tek yanlarına gidip hece ve kelime oluşturma çalışması yaptırdım. Metin okuma çalışması yaptık.

Dün "ü" sesini yeşil ve kahverengiyle boyamıştım. Öğrencilerimin ısrarı üzerine "ş" sesini beraber sınıfımızın zeminine boyadık. (Boya kokusu sınıftan hemen geçmediği için bu çalışmayı okul çıkışında yapıyordum ama ısrarlara dayanamadım.) :)Boya kuruduktan sonra sesin üzerini temizledim. Öğrencilerim bir taraftan fasiküllerini çalışırken bir taraftanda sırayla parmaklarıyla sesin üzerinden geçtiler.

Son dersimizde basit bir kirigami çalışması yaptık. (Çiçek kirigamisi) Öğrencilerime 2 tane kağıt verdim. Kağıdının birini yapılacak çalışmaya uygun olarak katladık. Daha sonra sırayla öğrencilerime kağıdın kesilecek yerlerini kalemle çizerek gösterdim. Oluşan şekli diğer kağıdımıza yapıştırdık ve süslemeye başladık. Zamanımız yetmediği için süsleme kısmı eve kaldı. Çalışmaya ilk başlayan öğrencilerim bitirdi. Onların çalışmasını panomuzda sergiledik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder