16 Mart 2015 Pazartesi

Çıkarma İşlemine Başladık

İlk dersimize sohbet ederek başladık. Öğrencilerime hafta sonu neler yaptıklarını sorarak ilk dersimize başladık. Geçtiğimiz haftanın değerlendirmesini yaptık. Ödev kontrolünü yaptım. Ödev kontrolü sırasında öğrencilerim "Renklerin Lideri" metnini okudular. Takvim konusunu ve ritmik saymaları tekrar ettik.

İkinci ve üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten çıkarma işlemi konusuna giriş yaptık. Bunun için iki ders boyunca yaptığımız etkinlikler;
Sınıfa 6 tane balon getirdim. Öğrencilerimden birini tahtaya kaldırdım. Öğrencime 2 tane balon verdim. Sayısını tahtaya yazdık. Daha sonra sınıfa arkadaşınıza 4 balon daha verirsem balon sayısındaki değişim hakkında fikir alış verişinde bulunduk. İşlemi toplama ile yapabileceğimizi söyledik. Daha sonra balonları şişirip sınıfın ortasına bıraktık. Öğrencilerimden balon sayısı kadar abaküslerinden ayırmalarını veya fasulyelerinden sıranın üzerine koymalarını istedim. Balonları patlatmaları için öğrencilerimi birer birer çağırdım. Her defasında balonların sayısını ve sayısındaki değişimi öğrencilerime sordum. Gelen cevaplara göre değerlendirmesini yaptık. Balonların hepsi patlatılınca bu işlemin eksilme ve azalma olduğunu anladık. İşlem olarak çıkarma işlemini yapacağımızı söyledik.
Daha sonra kılavuz kitabındaki "gece gündüz" etkinliğini yaptık. Öğrencilerimden 7 tanesini tahtaya çıkardım. Diğer öğrencilerimde abaküs ve sayı çubukları ile etkinliğe katıldılar. "Gece" dediğimde öğrencilerim gözlerini kapattı ve sınıftan tahtadaki öğrencilerden birkaçını dışarı çıkardım. "Gündüz" dediğimde tahtadaki öğrenci sayısındaki değişimi konuştuk. Etkinliği hiç öğrenci kalmayacak şekilde devam ettirdik. Abaküs ve sayı çubukları ile azalmayı her defasında gösterdik.
Hazırladığım sunum yardımı ile çıkarma işleminin yapılışını anlattım. Bütünden istenilen kadarını ayırma üzerine defterimize birkaç etkinlik yaptık. Bunun için birim küpleri kullandık. Eksilen, çıkan ve kalan kavramlarına değindik. Çürük dişler etkinliğini yaparak basit problemler üzerinden çıkarma işlemini pekiştirmeye çalıştık. Geriye ritmik sayma yaparak çıkarma işleminin nasıl yapılacağını gösterdim.

Dördüncü dersimizde "Renklerin Lideri" metnini çalıştık. Metni hatırlamak için okuma çalışmaları yaptık. Metin anlama sorularını cevaplandırdık. Çalışma kitabındaki konuyla ilgili birkaç etkinliği yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde "Renklerin Lideri" metninin çalışmalarını yapmaya devam ettik. Kalan zamanımızda hikaye kitabı değişimini yaptık. Ödevlendirmeyi yaptım. kalan zamanımızda öğrencilerimi çalışmaları için serbest bıraktım.

Son dersimizi okulumuz rehberlik öğretmeni Yaptı. Rehber öğretmenimiz öğrencilerimize kurallar konusunda seminer çalışması yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder