17 Mart 2015 Salı

Uğur Böceği Yaptık

İlk dersimize genel tekrarları yaparak başladık. Ritmik saymaları tekrar ettik. Takvim ve tarih konusuna değindik. Ödev kontrolü yaptım. Ödev kontrolü sırasında öğrencilerim "İstiklal Marşı'na" çalıştılar. Kalan zamanımızda 18 Mart tarihinin önemi üzerine biraz konuştuk. Öğrencilerime Çanakkale'den birkaç fotoğraf gösterdim.

İkinci dersimizde Hayat Bilgisi yaptık. Hayat Bilgisi'nden duyu organlarım ve çevre konusuna hazırladığım sunum yardımıyla çalıştım. Tahtaya duyu organları ile ilgili 5 tane görsel yapıştırdım. Bu görseller üzerinden duyu organlarımız ve işlevlerini tekrar ettik. Sunum yardımıyla soru cevap yaptık. Çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamladık.

Üçüncü dersimizde matematik yaptık. Matematikten çıkarma işlemi konusuna devam ettik. Birim küpleri kullanarak çıkarma işlemleri yaptık. Defterimize küpleri çizerek işlemleri matematik cümlesi ile ifade etmeye çalıştık.

Dördüncü dersimizde matematik ders ve çalışma kitabındaki çıkarma işlemi etkinliklerini yaptık. Kalan zamanımızda yarım kalan çizgi filmimizi izledik.

Öğleden sonraki ilk dersimizde Türkçe yaptık. "Renklerin Lideri" metnine çalışmaya devam ettik. Okuma çalışmaları yaptık. Kalan zamanımızda ödevlendirmeyi ve hikaye değişimini yaptık.

Son dersimizde "Uğur Böceği" etkinliğini yaptık. Bunun için öğrencilerimden 3'er kişilik gruplar halinde oturmalarını istedim. Her gruba birer siyah ve kırmızı fon kartonu ile kavanoz kapağı verdim. Her öğrenci kırmızı kartondan kavanoz kapağını kullanarak 2'şer daire çizip kesti. Yine aynı şekilde siyah kartondan da bir tane daire çizip kesti. Kavanoz kapağının bir küçüğü olan silindiri kullanarak uğur böceğinin kafasını çizip kestik. Parçaları birleştirip süslemesini yaptık. Çalışmalarımızı panomuzda sergiledik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder